Абай.tv

Ноғай қызының жан тебірентер әні

Әріптің көлемі: Қалыпты
  • Қалыпты
  • Үлкен
  • Көлемді

«Орманбет би өлгенде,

Он сан Ноғай айырылды.

Қазақ сыртқа (сартқа) қайырылды,

Ну сан күңіренді, қайғырды»

Кешегі бір атаның баласы Ноғай жыры әр қазақтың жүрегін шымырлатары сөзсіз.

"The Qazaq Times"

10 пікір 1058 рет оқылды Қосылған: 12.01.17
    • #1
    • амина апай
    • бн, 12/01/2017 - 17:28

    қәзір сол сартарың тілдерін жайлап уақыт өткен сайын тәжіктің тіліне бұрмалап баратыр ноғайдыңда қарақлпақтардыңда тілдерін қәзір жайлап бұрмалап жатыр

    • #2
    • Тарази
    • жм, 13/01/2017 - 11:43

    Өзбектер қазақтар сияқты аңғал, сенгіш,қарапайым қулық-сұмдығы жоқ халық. Олардың тілі де қазақ тілінен айырмашылығы жоқ. Сарттар 1925 жылы қулығын асырып өзбектерге енді біз өзімізді сарт деп айтпаймыз, өзбек деп айтамыз деп өзбектерге уәдесін беріп бір республикаға бірікті. Бірақ әдеби тілін сарт тілі етіп өзбектердің бәрін қазіргі кезде сарттандырып болды. сондықтан қазақ "сарт садағам, өзбек өз ағам" деген.

    • #3
    • Асан
    • жм, 13/01/2017 - 12:09

    Мына намысты ноғай қызының "Ноғайлармен бірге жүрші" деген сөзі қытайлардың етегінен ұстағысы кеп жүрген біздің қаракөз қарындастарымызға қарата айтылғандай екен.

    • #4
    • Қызық
    • жм, 13/01/2017 - 17:09

    №2-ші
    Сонда өзбек пен сартты білмейтіндер қалай ажыратамыз? Олардың түр әлпетінен ба, өзбек жерінде орналасқан мекенінен ба әлде басқа да бір сипаттарынан ба? Кейбір өзбектердің түрлері қазаққа келеді, басқасы парсыларға не үнділерге келеді.

    • #5
    • Бiлу керек
    • сб, 14/01/2017 - 7:12

    4 шi.
    Түр ол былай ажыратамыз бiлмегенiң қалай ..
    Сен айтып тұрған Парсы Үндi (Индия) ол екi op тада тұр.Ал ендi негр түр бар бұларды кейбipеулер шошқа түрге,кейбipeyлер Корейс түрге жатқызады...
    Адам екi ақ түрi болады .Шошқа ға ұқсас мысалға олар славян тектестер,Англян,Венгря н,орыс .Француз герман .Чех .серб т.б.тб.Еуропаның...
    iшiм жем дерiн ,қиналмай ауыр жұмыс жасамай тамақ тарын табатындар сол шошқа түрге ұқсайды,ұқсайтын болады...
    Ал екiншi түр ол Корея ( Карейс Қазақ ша )Ауыр жұмыс пен тамақтарын табатындар сол Корейя түр болады.Бiздер бiлемiз "Солтүстiк Корея" (Север Корей я) ауыр жумыс аш жалаңаш жүрiп тамақтарын тауып жатқанын көбi халықтары...Бұған Орта Азия Қазақстан да ,кытай да,вьетнам да кipeдi....Ал ендi технология ға байланысты осы аталған елдерде де қарын қабақтай,арақ ұйқыдан күп болып кеткен бастары табақтай,денелерi ceмiз адамдарда бар.Мысалы парламенттерде бәр елдерде ,олар iшiм жемдерi н қиналмай тамақ алып жеп жатқандықтан көбiне түрлерi Англя нға ұқсас славян тектес яхни шошқа түрге ұқсас болып келе жатыр...
    Мұндай тенденция қазip гi ғасырда барлық ұлттарда кездесiп келедi...
    Маған әрине чем шошқа түрден, өз қазақ түр болып тұрғанын қалаймын

    • #6
    • Бауыр
    • сб, 14/01/2017 - 10:14

    ЖуреК аурды

    • #7
    • м
    • сб, 14/01/2017 - 16:45

    №5
    Жауаптан не күлерімді не жыларымды білмей отырм

    • #8
    • Төкен
    • сб, 14/01/2017 - 18:46

    Қазақ "өзбек өз ағам, сарт садағам" деген сөзді шығарған кездегі өзбектер өз руын(олардың сөзінде-ұрығын) білетін кез болған. Ал, Ақсақ Темір құлдыққа алып келген парсы, иран тектестер өзбек тілінде сөйлеуге бейімделсе де ру мәселесін қақпайтын болған, қазақтың безінетін сарттары осылар.Ал, қазіргі кездегі өзбектер де сол сарттарға ұқсап ру мәселесін жылы жауып қойған.
    Ал, сырт пішініне қарап айыруға келсек, көкірегін жүн басқан, қасы қою,көздері бадырайған мойыл қара боп келетіндер сол парсылардың ұрпағы.

    • #9
    • м
    • сб, 14/01/2017 - 19:30

    Бізге де осы ру мәселесін жылы жауып койғанымыз жөн емес па. Менің атам ескерткіш коюға лайыктырак еді, сенің атаңды асыра дәріптеп жүрміз, сенің атаң саткын болған, менің атам батыр болған, дегенше. Ұят-ай, сол аталарымыз қазақты біріктіре алмай, өмірден зар жылап өтіп кетіп еді.

    • #10
    • Ауыл жайлы.
    • сб, 14/01/2017 - 19:32

    Бұл жауап емес.дұрысы осылай болу керек..
    Орайы келген соң жазып отырмын...
    Бұрын 41- 45 те ауылдағылар кохоз шылар өздерi аш жүрiп бидай қуырып жеп жүрiп ( ұн мейрамдарда 1-май,7- ноябрь.) де ғана берiлетiн ,ет,май,астық,сүт,балық,киiмдер, бәрi майдан үшiн ,соғысып жатқан адамдар ға әскер ге жөнелтiлетiн...
    Ауылда қалған әйел дер мен жас балалар қыздар ,егiн егiп ,жер жыртып,астық орып орақпен,оны қырмандарға арбамен тасыйтын.Одан оны бидайлар ды арба лар ға тиеп дирмен дерге( Мельница ) апарып бидайды тартады ұн шығаратын,ол астық содан майданға жөнелтiлетiн..
    Бригадир лерде қатаң заң берген тексеруге.Жұмыстан кейiн кешке үйiне қайтқандарды тексеретiн қалталарына бидай салып ұрлап әкетi бара жатқан жоқпа деп..
    Сталин дiк қатаң заң болатын.
    Ауылда қалған адамдардың еңбектерi өте зор болды...Солардың арқасында жеңic тiң келгенi..
    Қазipгi лермен салыстыр ауылды.
    Бул туралы Қазақ совет жазушылары кiтап тары көп болды.Ұмытпасам соның бipi ,С.Муратбеков тың "Жабайы алма" кiтабында осы тылдағы өмip жайлы жақсы жазылған...

Пікір қосу

  • 6 + 2 =

Вход