Тендерге қолды салғаны қазақстандық кәсiпкерлердi таптап кеткенi
Жақында Ресейдiң Екатеринбург қаласында Шекаралық ынтымақтастық жөнiндегi iскерлiк кеңестiң пленарлық отырысы өттi. Онда Қазақстандағы тендерлер мен мемлекеттiк сату-сатып алуға Ресей мен Беларусьтiң кез келген заңды тұлғасы, яғни кәсiпкерi қатыса алатыны туралы сөз қозғалды.
Егер бұл бастама заңды күшiне енсе, қаңтардан бастап Қазақстанның экономикасына, мемлекеттiк iсiне Кедендiк одаққа мүше елдер бас сұға бастайды. Бұл орында басы қылтиятын басты мәселе – Қазақстан экономикасына, экономикалық тәуелсiздiгiне қауiп-қатер төнетiнi. Сөз жоқ, аталған үш елдiң нарығында қарама-қайшылықтар жетiп артылады. Ендi ғана тәй-тәй басып келе жатқан қазақстандық кәсiпкерлер, мәселен, әлем нарығында ойып тұрып орын алған ресейлiк кәсiпкерлермен иық тiресiп, бәсекеге түсе ала ма? Егер Қазақстанның мемлекеттiк сатып алу жүйесiне ресейлiк және беларусьтiк кәсiпорындар қатысса, әлi аяқтан тiк тұрып үлгермеген қазақстандық кәсiпкерлердiң күнi не болмақ?
Жауырды жаба тоқып не керек, Кедендiк одаққа кiретiн елдердiң экономикасында бiрiне-бiрi қарама-қайшы келетiн талаптар шаш етектен. Айталық, Ресейдiң заңдарының Қазақстан заңдарынан айырмашылығы жер мен көктей. Әкiмшiлiк талаптары да, мемлекеттiк салықтары да әр басқа. Мұндайда Ресейдiң, не Беларусьтiң кәсiпкерлерi Қазақстанның тендерлерiне, мемлекеттiк сату-сатып алу iсiне араласуы жөн емес.
Жақында Ресейдiң Екатеринбург қаласында Шекаралық ынтымақтастық жөнiндегi iскерлiк кеңестiң пленарлық отырысы өттi. Онда Қазақстандағы тендерлер мен мемлекеттiк сату-сатып алуға Ресей мен Беларусьтiң кез келген заңды тұлғасы, яғни кәсiпкерi қатыса алатыны туралы сөз қозғалды.
Егер бұл бастама заңды күшiне енсе, қаңтардан бастап Қазақстанның экономикасына, мемлекеттiк iсiне Кедендiк одаққа мүше елдер бас сұға бастайды. Бұл орында басы қылтиятын басты мәселе – Қазақстан экономикасына, экономикалық тәуелсiздiгiне қауiп-қатер төнетiнi. Сөз жоқ, аталған үш елдiң нарығында қарама-қайшылықтар жетiп артылады. Ендi ғана тәй-тәй басып келе жатқан қазақстандық кәсiпкерлер, мәселен, әлем нарығында ойып тұрып орын алған ресейлiк кәсiпкерлермен иық тiресiп, бәсекеге түсе ала ма? Егер Қазақстанның мемлекеттiк сатып алу жүйесiне ресейлiк және беларусьтiк кәсiпорындар қатысса, әлi аяқтан тiк тұрып үлгермеген қазақстандық кәсiпкерлердiң күнi не болмақ?
Жауырды жаба тоқып не керек, Кедендiк одаққа кiретiн елдердiң экономикасында бiрiне-бiрi қарама-қайшы келетiн талаптар шаш етектен. Айталық, Ресейдiң заңдарының Қазақстан заңдарынан айырмашылығы жер мен көктей. Әкiмшiлiк талаптары да, мемлекеттiк салықтары да әр басқа. Мұндайда Ресейдiң, не Беларусьтiң кәсiпкерлерi Қазақстанның тендерлерiне, мемлекеттiк сату-сатып алу iсiне араласуы жөн емес.
Кедендiк одақтың мемлекеттiң тәуелсiздiгiн шектейтiнi жөнiнде қанша рет жазылды, қанша рет айтылды. Қоғамда қарсылық та бар. Дегенмен, қазақ билiгi дегенiнен таймай, құлдық қамытқа өзi барып басын сұғуда. Мемлекеттiк сату-сатып алуға өзге елдердiң кәсiпкерлерiн араластырып, заңдастыру сол қамытқа алып баратын жолдың бiрi екенi бесенеден белгiлi болса да, дегенiнен қайтар емес.
Қазақ кәсiпкерлерi ресейлiк, не беларусьтiк әрiптестерiмен бәсекеге түсе алмайды. Бұл үшiн кәсiпкерлердi айыптап, сөгуден аулақпыз. Өйткенi отандық кәсiпкерлер әлi етек-жеңiн жинап үлгерген жоқ. Өзге ел былай тұрсын, өзара бәсекелестiктi қалыптастыра алмай келедi. Себебi бүгiнге дейiн кәсiпкерлiктi дамыту үшiн жағдай жасалған жоқ. Ал мемлекеттiк сатып алуларды көршiге үлестiрiп берсек, қазақстандық кәсiпкерлердiң күнi қараң болмақ. Қазiргi таңда отандық кәсiпкерлердiң кәдесiне жарап тұрған да – осы мемлекеттiк сатып алулар. Сондықтан әуелi отандық кәсiпкерлердi қолдап, оларға жағдай жасамайынша, мемлекеттiк сату-сатып алуға кiрмелердi араластыру үлкен қателiк.
«Атамекен» кәсiпкерлер ұлттық палатасының басқарма мүшесi Тимур Назхановтың пiкiрiнше, кәсiпкерлердiң үлкен нарыққа қадам басуы үшiн мемлекеттiк қадағалау мен демеу ауадай қажет. Елiмiздегi тендерлер мен мемлекеттiк сату-сатып алуға Ресей мен Беларусьтiң кез келген заңды тұлғасы қатысса, сөз жоқ, кәсiпкерлердiң бәсекелестiгi нығаяды. Дегенмен, Қазақстан экономикасының үрдiстерiне сын-қатер төнедi.
Бесiктегi балаға да аян, бұл өзгерiске қазақстандық кәсiпкерлер дайын емес. Ал өндiрiсi дамыған, оң солын танып, тауарларын экспорттап дағдыланған Ресей мен Беларусь бұл бастаманы қос қолдап қолдайтыны анық. Екi ортада делдал болып, өзгенiң тауарын алып, сатып қана жүрген қазақстандық кәсiпкерлер мұндай бәсекеге төтеп бере алмайды. Егер Кеден одағы шеңберiнде өзге елдердiң кәсiпкерлерi Қазақстанның мемлекеттiк сату-сатып алуға кiру үшiн заңды құқыққа ие болса, қазақстандық кәсiпкерлердi таптап кететiнi сөзсiз. Себебi отандық кәсiпкерлер, одақтас елдердiң нарығын жаулауға әлi қауқарсыз.
Мамандардың пiкiрiнше, жығылғанға жұдырық, Қазақстанда да, Ресей және Беларусьта да жең ұшынан жалғасқан жемқорлық жайлап кеткен. Әсiресе, қазақ жерiндегi бұл iндеттiң тамырлап кеткенi сонша, шектеу қоюға құзырлы органдардың өзi дәрменсiз. Мұндайда өз елiнде ғана емес, әлем нарығында орнын тауып үлгерген одақтас кәсiпкерлердiң қазақ кәсiпкерлерiн шаңында қалдыруы әбден мүмкiн. Мамандар бұл бiрiншiден, Қазақстандағы жемқорлықтың одан әрi жайылуына алып келсе, екiншiден отандық экономиканың құлдырауына соқтыратынын да жасырмайды. Сондай-ақ, өзге елдердiң кәсiпкерлерiн мемлекеттiк тендерге араластырудан бұрын, қазақстандық кәсiпкерлердi мемлекеттiк тұрғыдан барынша қолдап, қуаттап аяқтан тiк тұрғызған абзал дейдi.
Д.ДАБЫЛБЕК.
"Жас Алаш" газеті