МЫЛТЫҚСЫЗ МАЙДАН немесе Қызылжар үшін қиын күрес
Құрметті «Абай» порталының елжанды,ұлтжанды азаматтары!
Петропавлды Қызылжар деп атау туралы мәселеге қызу қолдау жасағандарыңызға ризашылығымды білдіре отырып, осы материалды Абай.кз сайтына жариялауды ұйғардым.
Құрметпен,Жарасбай Сүлейменов.
Ерке Есілдің жағасында қанат жайған,үш ғасырдың сырын бауырына басқан осы қаланың бағы жанбай-ақ қойды.Қазақтар оны ежелден Қызылжар деп атайды. Оның астарында ел тарихына деген құрмет,туған жерге деген сүйіспеншілік,қалаға ежелгі атауын қайтарсақ деген арман- мақсат жатқаны анық. Бабаларымыз «Жердің аты - еліңнің хаты» деп бекерге айтпаған ғой. Бұл бүгінгі ұрпақты елтануға жетелейтін ақ жол.Ел-жер атауларын жаңғырту,қалпына келтіру арқылы ғана ата-баба мирас еткен құндылықтарымызды түгендеп, ұлттық ой-санамызды өзіндік таным-түсінік биігіне көтере аламыз.
Құрметті «Абай» порталының елжанды,ұлтжанды азаматтары!
Петропавлды Қызылжар деп атау туралы мәселеге қызу қолдау жасағандарыңызға ризашылығымды білдіре отырып, осы материалды Абай.кз сайтына жариялауды ұйғардым.
Құрметпен,Жарасбай Сүлейменов.
Ерке Есілдің жағасында қанат жайған,үш ғасырдың сырын бауырына басқан осы қаланың бағы жанбай-ақ қойды.Қазақтар оны ежелден Қызылжар деп атайды. Оның астарында ел тарихына деген құрмет,туған жерге деген сүйіспеншілік,қалаға ежелгі атауын қайтарсақ деген арман- мақсат жатқаны анық. Бабаларымыз «Жердің аты - еліңнің хаты» деп бекерге айтпаған ғой. Бұл бүгінгі ұрпақты елтануға жетелейтін ақ жол.Ел-жер атауларын жаңғырту,қалпына келтіру арқылы ғана ата-баба мирас еткен құндылықтарымызды түгендеп, ұлттық ой-санамызды өзіндік таным-түсінік биігіне көтере аламыз.
Көне қала өзінің төл атауына қашан ие болады,тарихи әділеттілік қашан орнайды? Шыны сол, ол күннің ауылы алыстамаса,жақындайтын емес.Өйткені басқалар,негізінен орыстар, Петры мен Павелынан айрылғысы жоқ.Қызылжар деген аяқ астынан пайда болған немесе жер-су атауларын өзгертуге құмар кейбіреулер ойлап шығарған сөз емес, бұл қаланың атам заманғы атауы.Рас, кеңес заманында оны қайтаруға талпыныстар жасалғанымен,мәселе түбегейлі шешілмей, орта жолда қалып қойды. Тәуелсіздік алғаннан кейін халық осы мәселеге қатысты өз көзқарасын ашық білдіре бастады. Ол орынды еді,өйткені ұлттық мүддені айшықтап көрсету арқылы біз еліміздің өткен тарихын бүгінгі ұрпаққа жеткіземіз. Сайып келгенде, бұл мемлекеттік саясаттың да бір көрінісіне айналып, ұлттық нышандар елді мекендердің, көшелердің, алаңдардың аттарынан да көрініп тұрса,нұр үстіне нұр емес пе!? Президентіміз Н.Ә.Назарбаев «Нұр Отан» халықтық демократиялық партиясының кезектен тыс ХІІ съезінде, ел тәуелсіздігінің 20 жылдығын мерекелеу кезінде бүкіл ел аумағында тарихи-ұстаным белгілерімізді нақтылау керектігін баса айтқан болатын. Олай болса, отаршылдық саясаттың көзіндей сақталып қалған атаулардан арылуды сағызша соза берудің не қажеті бар. Мемлекет басшысы: «Ұсыныстан қашпау керек», - деп отырғанда оны орындаудан неге бас тартамыз?
Алайда кей өңірде «баяғы жартас,бір жартас», өзгеріп жатқан ештеңе жоқ. Сонда қалай,миллиондаған адамдардың қалауы,орынды тілегі ескерусіз аяқасты болып қала бере ме? «Айтпаса сөздің атасы өледі» деген емес пе, осы мәселені Мәжіліс депутаты ретінде көтеріп,жұртшылықтың,биліктің назарын аударсам деген ой мазалағалы қашан. Кейбіреулер таяуда жасалған депутаттық сауалдан кейін мына кісі ұйқысынан шошып оянып,қаламына жармасты деп ойлайтын да шығар.Жоқ,олай емес.Журналист Өмір Есқали «Егемен Қазақстан» (9 қазан 2010 ж. ) газетінде: «Петропавл шаһарының ежелгі атауын қайтару жайы өткен ғасырдың 90-шы жылдары қозғала бастаған болатын. Ол кездері негізінен ауызекі деректерге, түрлі болжамдарға сүйеніп келсе, бүгінде бұлтартпас айғақтар, мұрағаттық құжаттар жеткілікті.» деп жазғандай,бұл мәселе көтерілгелі жиырма жылдың жүзі болды.Сол кезде бізге ағаларымыз әлі ерте,есімізді жиып,етегімізді жауып алайық,қаланың аты қайда қашады дейсіңдер,шыдай тұрыңдар деп тоқтау айтқан. Шыдадық.Тағы қанша күту керек?
Сауалымды кейбіреулердің кірпіше жиырылып қабылдайтынын сездім.Өйткені,Қызылжар атауына қарсылар аз емес,олар да қарап отырмайды,улайды,шулайды,бізді қысып жатыр,қуып жатыр дейді,әйтеуір,неше түрлі бәле-жаланы үйіп төгеді.Бұл олардың ежелгі әдісі. Бірақ, «Қасқырдан қорыққан орманға бармайды» деген бар емес пе,қашанғы шыдай беруге болады, ойымды әріптестерімнің,өзім араласатын азаматтардың арасында ашық айта бастадым.Қолдағандар көп болды. «Қазір бәрі шулап шыға келеді,сау басыңа сақина тілеп алып жүрме» деушілер де табылды.Ол рас, кезінде Елбасының «...Елiмiздiң зиялы қауымы бiраздан берi Петропавл, Павлодар секiлдi қалалардың атауларын өзгертсек деген ұсыныстар айтып жүр. Ленинград, Сталинград, Ульяновск секiлдi қалалар, басқа да жер аттары өзгерiп жатқанда, бұл да орынды ұсыныс шығар. Жергiлiктi әкiмшiлiктермен, мәслихат депутаттарымен ойласып көру керек. Бұл да - елмен бiрiгiп, ақылдасып шешетiн мәселе» деген сөздерін әрсаққа жүгіртіп,қарсы қол жинағандар,тыныш жатқан халықты дүрліктіруге жанын салғандар мені аяйын деп тұр ма.Өре тұра келеді,неше түрлі айла- шарғы жасайды.Оның бәрі мен өткен сабақтар.Сонда не істеуім керек?Біреулер қолдамайды екен деп қарап отыра береміз бе? Осының бәрі біздің адамгершілігімізге сын емес пе. «Бас кеспек болса да,тіл кеспек жоқ», «Бақаның бағынан сұңқардың соры артық» деген оймен, неде болса,осы мәселені жоғары деңгейде көтеруге, сауалымды 22 қыркүйек күні, сәрсенбінің сәтінде,Мәжілістің жалпы отырысында жария етуге бел будым.
Бұл менің жеке басыма қатысты мәселе емес. Қызылжар атауы үшін күрес мен үшін де,мен сияқты миллиондаған қазақтар үшін де тәуелсіздік үшін,елдің болашағы үшін күрес!Осы оймен белді бекем буып дегендей, таңертеңгі отырысқа келдім,сөз сұраушылардың кезегіне жазылдым.Қала тарихына қатысты нақты деректермен дәйектелген сауалым ұзақ еді,уақытты созып алам ба деп қысқаша мазмұнын ғана оқыдым.Петропавлдың ежелгі атауы Қызылжар болғанын дәлелдейтін деректер толып жатыр.Олардың бәрін тізіп шығуға көп уақыт керек. Сондықтан да сөзімді еліміз тәуелсіздік алғаннан бері өшкеніміз жанып, өлгеніміз тіріліп жатыр. Оған, әрине, тәубе дейміз. Алайда, әлі шешілмеген мәселелер де аз емес. Мысалы, Солтүстік Қазақстан облысының орталығы - Петропавл қаласына байырғы Қызылжар атауын қайтару туралы мәселе көтерілгелі көп болды, деп бастадым да нақты деректерге көштім.
Сауал оқылып бітті. Маған солай көрінді ме,мәселенің мәнін түсінген жұрт сілтідей тына қалды.Иығымнан бір ауыр жүк түскендей болып мен отырмын.Жақын отырған әрімтестерім сауалды қолдаймыз деп қолдарын қоя бастады.Сол бес он минуттың ішінде ғана менен басқа жиырма екі депутат қол қойды.Сол сәтте сауалды басқа әріптестеріме ұсынсам,олардың да қолдап,қолдарын қоятындарына сенімім зор еді.Айтқандай, кейін көпшілігі өздері іздеп келді.
Отырыстан шыға бергенімде, «Хабардың» тілшісі Жайна Сламбекқызы бүгін жария етілген сауалға байланысты бір екі ауыз сөз айтуымды өтінді.Сол ақ екен, журналистер қаптап кетті. «Казинформ», «Қазақстан Тудэй» сияқты ақпарат агенттіктері Мәжіліс депутаттары Петропавлдың атын өзгертуді талап етті деген сияқты хабарды сол сәтінде ақ таратып жіберді.Оны басқалар іліп ала жөнелді.
Ертеңіне Сенат депутаты Тасбай Симамбаев журналистерді жинап алып, Петропавлдың атын Қызылжар деп өзгертуге үзілді-кесілді қарсы екенін мәлімдеді. Оның сыртында кім тұрғанын білемін. Тапсырма қатты болса керек, Тасекең біраз жерге барып қайтыпты. Сонда не айтты дейсіздер ғой. «Біз өзіміздің жерлестерімізбен зерттей келе, мұндай мәселені көтеруге әлі ерте деп айтқымыз келеді. Неге десеңіз, қалада 60 пайыз орыс халқы болса, украин, неміс секілді ұлт өкілдерін қосқанда 70 пайызға тартады. Олардың бәрі орыс тілінде сөйлейді. Соның бәрін есепке алып, қала атауын ауыстыруды көтеру әлі де ертерек деп ойлаймыз», - деп ентігін бір басқан Тасбай қаланың байырғы, түпкі атауы қалпына келсе, сол жақтағы басқа ұлттар өре түрегеліп, үдере көшуге әзір отырғанын, қозғай берсек, түбі миграцияға ұласатынын жеткізді.
Тасекеңнiң бiр сөзi бiр сөзiне үйлеспей жатқан секiлдi. Тарихқа қатысты айтқан пiкiрлерi тiптi күлкiңдi келтiредi. Тасбай "Жоңғарлар бiздi жойып жiберуге шақ қалғанда, Ресей бiздi аман алып қалды» деп соқты. Ақиқатына келсек, патша үкiметi Петропавл бекiнiсiн жоңғарлардан қорғану үшiн емес, қазақтардан қауіптеніп салған. Кейiн бекiнiс тұрғызылғаннан кейiн бұл маңайға қазақтарды жолатпай қойған. Абылайдың хат жазып, қазақтардың сауда-саттық жасауына жағдай туғызу жөнiнде өтiнiш бiлдiретiнi нақ осы кез. Бұл - бiр. Екiншiден, бекiнiс салынған кезде бұл маңайда жоңғарлардың исi де болған жоқ. Оларды Қабанбай батыр бастаған қазақ жасақтары 1751 жылы жетi қырдан асырып қуып тастаған болатын.
Тасбайдың қала атауын өзгертсек қазақтан басқалардың бәрі үдере көшіп кетеді деуіне де еш негiз жоқ. Осы заманда елдi мекеннiң атауын өзгерттiңдер деп көшiп кеткен адамды кездестiрген емеспiн. Қай кезде де көшiп-қонушылар болады. Оның бәрi әркiмнiң өз жағдайына байланысты. Жалпы,бұл мәселеден саяси астар iздеудiң, Тасбай сияқты жұртты қорқытып-үркiтудiң қажетi жоқ еді. Тәуелсiздiк алған 20 жылдың iшiнде жалпы саналық тұрғыда Қазақстанда тұратын этностардың көзқарасы өзгерді, қазiр бiздiң елiмiзде тұрып жатқандардың басым көпшiлiгi Қазақстанды өз отаным деп санайды деген сияқты әлеуметтiк зерттеулердiң қорытындыларына сенгенім соншалық, олардың мемлекет құраушы ұлттың тiлегiне түсiнiстiкпен қарайтынына еш күмәнданған жоқ едім.
Тасбай былайғы жұртқа ақылды, дана болып көрінгісі келеді. Үнемі ұлтаралық келісімнің, достықтың тасасына тығылады. Меніңше, бұл арада үрей болмауға тиіс. Егер біреулер осыны пайдаланып елдегі тыныштықты бұзуға әрекет жасаса,қоғамдағы келісімге көлеңке түсірмек болса, заң алдында өздері жауап береді. Тәуелсіз, достығы жарасқан елміз деп кеуде қағып жүргенде, осындай мәселелерде тұйыққа тірелсек ,оң жолын таба алмасақ, орыс-қазақ болып бөлінсек, мұның өзі елдігімізге сын емес пе?! Тәуелсіздік жылдары атқарылған істерді көргісі келмейтіндер,елдің болашағына сенбейтіндер осылай жалтақтайды.Соған қарағанда, кейбіреулердің жақ ашпағаны дұрыс па деймін.Қорқа қорқа болдық қой, осындай сұмжүректердің, сужүректердің сырын түсініп алған кейбір шовинистер достығымызға қауіп төнді деп бірінші болып айқайлайды.Көп жағдайда солардың сөзі өтіп те жүр.Өйткені, өзінің бүгінгі жағдайын ғана ойлайтындар солардың сөзін сөйлеп шыға келеді.Тасбай 1992 жылы казактар көшеге шыққан депті. Ол рас, бірақ Тасбай ол оқиғаның басы-қасында болған жоқ. Сол кезде Тасбай сияқтылар көшеге шығуға қорқып, әкімдіктердің терезелерінен сығалап тұрғанда, алаңға әріптесім марқұм Мәлік Мұқанов екеуміз барғанбыз, қылышын жалақтатқан казактарга басу айтып,сабырға шақырғанбыз.
«Ана тіліндегі» әріптесімнің орыстілді газеттер жайында айтқандарын да қос қолымды көтеріп қолдаймын. Олар ешқандай негіз болмаса да, Петропавлға ежелгі атауын қайтаруға ашықтан-ашық қарсы шықты.Бұл да бізге сабақ болуға тиіс. Бұл екі ұдайда орыстілді басылымдардың бәрі бірдей қазақтың сөзін сөйлемейді, оларға тілің де, ділің де, дәстүрің де, тарихың да керек емес деген сөз.Бір ғана мысал, үстіміздегі жылдың жазында Солтүстік Қазақстан облысында атақты жазушы Сәбит Мұқановтың 110 жылдығына арналған шаралар өтті.Оларды негізінен қазақ газеттері жазды да, орыстілді басылымдар бұған тіпті қатысы жоқтай сырт қала берді.Жасыратыны жоқ, басқа да көптеген шаралар осылай біржақты көрсетіліп келеді. Сонда бұлар қай елдің газеті, қай мемлекеттің радиосы мен теледидары, кімнің мүддесіне қызмет етеді деген ой келеді.Бұл ойланатын жай, мұның түбі жақсылыққа апармайды. Депутаттық сауалдан кейінгі айтыс-тартыс осы жараның да аузын ашып берді.
Тасбайдың сөзі майдай жақса керек,Сенаттың Солтүстік Қазақстан облысынан сайланған тағы бір депутаты А.Башмаков журналистерге сұхбат беріп, бұл бастаманы қолдамаймын деді. «Бұл мәселені көтеріп жатқан азаматтар, оның арты не боларын жан-жақты сараптамаған сияқты. Халықтың барлығы қазір қаланың атауын өзгертуді құптайды деп айта алмаймын. Оның үстіне, Петропавл мен оның маңайындағы елді мекендер Қызылжар шатқалында орналасқаны туралы тарихи деректер бар, бірақ, Петропавлдың өзі ешқашан Қызылжар деп аталмаған», -дейді ол.
Башмаковтың тарихтан титтей хабары болса, мынандай сөздерді айтпас еді. Жарайды, оның сыры да, жайы да белгілі ғой, ішінде ит өліп жатқан шығар, ал Тасбайға не жоқ десеңізші. «Көкек өз атын өзі атап шақырады» дегендей, сайлау жақындап келе жатыр, сондықтан, Мәжiлiс депутаттары осындай қадамға барып отыр деп танаурапты. Шынына келсек, бұл бос сандырақ, жаптым жала, жақтым күйенiң керi. Өйткені, бүгiн-ертең Мәжiлiстiң сайлауы өтедi деген сөз жоқ. Ал Симамбаевтың депутаттық мерзiмi келесi жылы аяқталатыны басы ашық мәселе. Олай болса, кiмнiң ұпай жинағысы келiп отырғаны өзiнен-өзi белгiлi болып тұрған жоқ па. Мен де сол өңiрдегi халықтың ұлттық құрамын жақсы бiлемiн.Егер жеке басыма қатысты басқа ой болса, бұл мәселенi он айналып өтпеймiн бе. Ал тiптi Мәжiлiс сайлауы мерзiмiнен бұрын өтетiн болғанның өзiнде, менi дәл қазiр осы арада қалай қалып қойсам екен деген ой мазалап отырған жоқ. Парламент қабырғасында он жылдан артық уақыт отырса да, беделіне-бедел, абыройына-абырой қосып, қайраткер биігіне көтеріле алмаған, сол баяғы бөлімше агрономы деңгейінде қалып қойған Тасбай жоғарыдағы сандырағын саясаттан хабары жоқ біреулерге айтса, мүмкін, сеніп қалар, ал оның шын сырын білетіндер үшін бұл сөздердің көк тиындық құны жоқ.
Тасбай туралы алда әлі де талай әңгіме айтылады, әзірше сауал жасалғаннан кейінгі ахуалға оралайық. Орыстілді басылымдардағылардың ар-ұятты белге буып қойып, орынды талапты неше түрлі құйтырқыға салғанын қайтерсің. Кейбіреулері саясатқа, ұлт мәселесіне тіремек пе қалай? Сары лента тағу, дауыс беру сияқты бірдемелерді шығарды. Өздерінше, тұрғындардың 90 пайызы қарсы деп шықты. Ол өтіріктерінің арты ашылып қалды. «Время» газетінің 2 қазан (2010ж.) күнгі санында жарияланған материалға түсініктемелерде Қызылжар атауын дауыс беруге қатысқандардың 78 пайызы қолдайтыны жазылды. Бір азамат осылардың бәрін пайызға шағып, «өрекпімей-ақ қойыңдар, Қызылжар атауын халық қолдап отыр» дегенді жеткізді.
Расында да қолдаушылар аз болған жоқ. Мысалы, «Абай» порталында бір күнде ғана 500-дей пікір жарияланды. Алматы, Атырау, Ақтау ... ақпарат еліміздің түкпір-түкпірінен ағылып жатыр. Жұрттың бәрі басқа мәселелерді сырып қойып, Қызылжар атауын қайтаруға білек сыбанып кірісіп кеткен сияқты. Жасырып қайтейін, жүзге, руға бөлінуге келгенде алдарына жан салмайтын қазақтар ұлттық мүдде төңірегінде ұйыса алмайтындай көрінуші еді. Қызылжар мәселесіне келгенде қандастарымыздың осылай бір қолдан жең, бір жағадан бас, бір жерден үн шығаруы менің күдігімді сейілткендей, ойыма шуақ, бойыма қуат құйғандай болды.
Телефонда маза жоқ, таңертеңнен кешке дейін дыр-дыр... Хабарласып жатқандардың арасында журналистер де бар.
- Мен айтарымды айттым ғой, басқа алып-қосарым жоқ деймін.
- Симамбаевқа не айтасыз?
-Не айтайын, оның бағасын уақыт, халық береді.
Халық көп күттірген жоқ, ғаламторда оның сыбағасын жақсылап тұрып берді.
-Тасбауыр тасбайлар кімнің жоғын, неге жоқтап жүр? Оны халық сол үшін депутаттыққа сайлады ма екен?
-Қызылжар атауына қарсы болған, ертеңгі сайлауда орыстардың даусын алу үшін қазақ мүддесін сатқан "тасмаңдай" тасбайларға қарсы соғыс жариялау керек. Симамбаевты сенаторлықтан қайтарып алу үшін қол жинау керек. Біздің "Жас қазақ үні" газетінде көктемде шыққан "Тасмаңдай елдің Тасбайлары көп болады" деген мақалада оның әкім кезіндегі 3 млн. долларды қалай жоқ қылып жібергені т.б. жазылған. kazybek_isa@mail.ru.
Нақ осы кезде облыстағы ақпарат құралдары маған қарсы мақалалар жариялап жатыр деген хабар құлағыма жетті. Қорыққан бірінші болып жұдырық ала жүгіреді ғой дедім де қойдым. «Мәжіліс депутаттарының сауалына қарсы кейбір жергілікті орыс тілді басылымдар мен муниципалды телерадио арнасы (МТРК) өре түрегеліп, тыныш жатқан халықты алатайдай бүлдіруге бейім тұрды. Алайда, олар шындықтың өңін бұрмалап, қанша құбылтса да солтүстікқазақстандықтардан қолдау таппай, маңдайлары тасқа тигендей болды.Бір ғажабы, ұлттық мәселелер төңірегінде әңгімелер қозғала қалса, облыстық әкімдік тікелей қаржыландыратын МТРК-нің (директоры Евгений Сазанов), әсіресе, белсенді болып кететін әдеті бар. Бұл жолы да арна жанынан ашылған ОДК сайтында интернет-сауалдама жүргізіліп, әлдекімдердің атынан арзанқол, жілігі татымайтын пікірлер ұйымдастырылды.» («Егемен Қазақстан» 6 қазан 2010 ж.)
Шулап жатқандар негізінен орыстілді ақпарат құралдары, қазақтар үнсіз. Жоқ,олай емес екен, кешікпей қазақ тілді басылымдар өз көзқарастарын білдіре бастады.Солардың ішінде маған ұлтжанды азамат Нұртөре Жүсіп басқарып отырған «Айқынның» сөзі салмақты көрінді. «Петропавл қаласының атауын өзгерту бастамасы бірінші рет көтеріліп жатқан жоқ. Мәжіліс қабырғасында көтерілген кезекті бастаманы депутат Жарасбай Сүлейменов жариялағалы бері кейбір жергілікті орыстілді сайттар ақпараттық соғысты қолдан тұтандырып, тіпті, белгілі бір деңгейде арандату әрекетіне барудан да тайсалмайтын сияқты. Бұл арада елдің ұлттық және ақпараттық қауіпсіздігін қорғайтын Ата заңнан бөлек, "Интернет туралы" арнайы заңның барын да ұмытпаған абзал» деп әріптестерді сабырлылыққа шақырыпты.
Осы газетте сөз алған тарихшы Берекет Кәрібаев: «Солтүстік аймақтардағы елді мекендердің, кейбір кішігірім қалалар мен облыстық дәрежедегі ірі қала атауларының өзгертілмей жатқандығы - елімізде әлі де болса, отарсыздану саясатының жүргізілмеуінің салдары. Бұл - отарлық психологиядан толық арыла алмағандықтың көрінісі. Тәуелсіздік алғанымызға 20 жыл толды. Тәуелсіздік жылдары дүниеге келген балалар биыл 19-20 жасқа толып жатыр. Олар толыққанды азат елдің азаматы болуы керек... Халыққа керек атауы -Қызылжар» депті.
«Түркістан» газеті «Қызылжар үшін қиын күрес басталды» деген тақырыппен көлемді мақала жариялады. Иә, бұл шын мәнінде қиын күрес, ол бүгін ғана басталған жоқ, ондаған жылдардан бері жалғасып келеді және шешімін тапқанша, бүгін де, ертең де тоқтамайды. Ел картасындағы қара дақты өшіріп тынбай қазақтың көңілі тыншымауға тиіс. Қарсы айғайлап жатқандар баяғы шовинистер, елге, қазаққа жаны ашымайтындар. Газет тілшісі осы ойымды дөп басқандай.
«Дәл осындай ойлар осыдан жиырма жыл бұрын, тәуелсiздiктiң алғашқы жылдарында да айтылатын. Ол кезде қанаты әлi қатпаған, буыны бекiмеген жас мемлекеттiң iшiндегi ұлтаралық араздықтан үрейленушi едiк. Үстем ұлттың көңiлiне жалтақтап, олардың сезiмiне қылау түсiрмеудi мақсат еткенбiз. Жылдар өте келе елдегi өзге ұлт өкiлдерi бiздiң осы жалпақшешейлiгiмiздi түсiнер, мемлекет құраушы ұлттың мүддесiмен санасар, мемлекеттiк тiлдi үйренуге де, ұлттық құндылықтарды ұлықтауға да қарсылық бiлдiрмес деген ой болған ол кезде. Бiрақ, тәуелсiздiгiмiздiң жиырма жылдығы тұсында да ұлттық дербестiктi мойындағысы келмейтiндер сол баяғы жырды әлi үзбей жырлап келедi... Бұл бiздегi мемлекетшiлдiк сананың әлi де болса қалыптаспай отырғандығының салдары. Бiз түгiлi Ресейдiң өзi кеңестiк идеологияның сарқыншақтарынан арылу мақсатында - Ленинградты Санкт-Петербургке, Сталинградты Волгоградқа, Нижний Новгородқа, Свердловскiнi Екатеринбургке ауыстырып жiберген жоқ па? Тарихи атауы қайтарылған Ресей қалаларының тұрғындары ешқайда үдере көшкен жоқ. Олар мемлекеттiң стратегиялық, ұлттық саясатымен санаса бiлдi.»
Нақ осы кезде мен үшін зиялы қауымның пікірі маңызды еді.Олар баспасөз бетін жайлап кеткен әңгімеге үн қосар ма екен, қосылса не айтады? деген ой толғандырды. Белгілі қаламгер, ғалым Совет-Хан Ғаббасұлы ( «Айқын» ( 25.09.2010) өз ойын былай түйіндепті: «Қызылжар - деп қаланың яки сол жердің тарихи ежелгі атауын беруге қарсы болып тұрған бір-ақ нәрсе, ол - біздің құлдық психологиямыз... Тәуелсіздігіне 20- жыл толмақ елдің Петропавл мен Павлодар атауын өзгерте алмай отырғаны ұят-ақ ! Орыс патшасы ол атауды қоярда Қазақ халқының пікірін қажет етіп пе еді. Бұл басқыншылықпен қойылған атауларды не үшін саудаға салып жүрміз ? Сондықтан депутаттар дұрыс көтеріп отыр. Анау билік тағайындаған депутатсымақ Башмаковтың Қазақстан азаматы еместігі көрініп тұр. Омбы мен оның айналасындағы жер атаулары өзі айтып тұрғандай, ол баяғы Қазақтың жерлері екені белгілі» десе, өзімнің әріптесім,тарихшы -ғалымПікіріңіз сәтті қосылып, модератордың тексеруін күтуде