АЛМАТЫДА ҚАЛАМЫЗДЫҢ МӘДЕНИЕТІНЕ САЙ КӨЛІКТЕР ЖҮРУІ ТИІС
Айтары жоқ, бүгінде қаламыздағы жолаушылар тасымалдап жүрген кейбір көліктерді көргенде, осы көліктің барлығы қайдан, кімнің металл қалдықтарын сақтайтын қоймасынан алынды екен? – деген сауал туындайды. Шаһар басшысы Бауыржан Байбек №25, 65, 95, 119 және басқа да бағыттар қарайтын жекеменшік автопарк басшыларымен кездесу барысында қала жұртының көкейінде көптен жүрген осы сауалды жекеменшік автопарк басшыларына қойып, олардың қала тұрғындарына көрсетіп отырған тасымалдық қызметтерін қатаң сынға алды, - деп жазады "Алматы ақшамы" газетінің тілшісі Нұржамал БАЙСАҚАЛ.
Қала әкімі Бауыржан Байбек басшыларға жолаушылар тасымалдап жүрген автобустардың техникалық жағдайының, салондарының тазалығының, жүргізушілер мен билет бақылаушыларының мінездері мен мәдениеттіліктерінің сын көтермейтіндігін айта келіп, қала халқына қызмет көрсететіндіктен, қызметтің де қала мәдениетіне лайықты болуы керектігін ескертті. Билеттердің «Оңай» терминалы арқылы емес, қолма-қол билет сату арқылы жүргізіліп жатқандығынан, бір билетті қайыра қайта сататын билет бақылаушыларының да кездесетіндігінен хабардар екендігін айтқанда, автопарк басшылары үнсіз қалды.
Жолаушылардың қалтасын қағып үйренген жекеменшік автопарк басшыларының жүргізушілерге төлеп отырған еңбекақысы 70 мың теңгені құрайды екен. Ал бұл муниципальды автопарк жүргізушілерінің еңбекақысынан екі есе төмен көрінеді. Автопарк басшыларымен кездесу барысында қала басшысы, ең алдымен, таңнан тұрып, халыққа қызмет көрсететін жүргізушілердің еңбекақысын көтеруді және жолаушылар тасымалдайтын көліктердің техникалық ахуалын жақсартуды міндеттеді, ол үшін екі апта уақыт берілетіндігін айтып, содан соң әр бағыттағы көліктердің өз уақытында қатынауын, адамдардың аялдамаларда тоңып тұруларына жол берілмеу керектігін айтып, орын алған кемшіліктерді жуық арада жойып, жолаушыларға қала мәдениетіне сай қызмет көрсетуді ескертті.
Осы аталған кемшіліктерді қайта қалпына келтіріп, қала жұртын тасымалдау сапасы жақсаратын болса, жолаушылар тасымалымен айналысатын мекемелерге қосымша қаражат бөлу көздері қарастырылып жатқандығын жеткізді.
P.S. Қарашаның 20-21-і күндері қала жұрты аялдамаларда сағаттап тұрып, жұмыстарына, оқуларына кешігіп келгені белгілі. Осы жағдайға байланысты Алматы қалалық Жолаушылар тасымалы және автомобиль жолдары басқармасының басшысы Мақсұт Исахов БАҚ арқылы қала тұрғындарына автобустардың белгіленген уақыттарынан кешігулерінің себептерін түсіндіріп, кешірім сұрады. Онда аталған басқарма басшысы автобустардың дер кезінде жаздық доңғалақтарын қысқы доңғалақтарға ауыстырып үлгере алмай қалғандарын, ал кейбір жекеменшік автопарк жүргізушілерінің доңғалақ ауыстыру тұрмақ, аккумулятор, антифриз, жоғары сапалы солярка сатып алуға мүмкіндігі болмай қалғандығын жасырмапты. «Алматы қаласы бойынша 17 автопарк болса, оның әрқайсысындағы автобус сандары әртүрлі», – дей келіп, сол күндері қала көшелерінің дер кезінде тазаланбауының қоғамдық көліктер қозғалысына кері әсер тигізгендігін де тілге тиек еткен М.Исахов алдағы бейсенбі, жұмадан бастап қоғамдық көліктердің қозғалысының ретке келтірілетіндігіне уәде беріпті Tengrіnews.kz тілшісіне берген сұхбатында.
Басқарма басшысының қала жұртынан кешірім сұрауының өзі әкім тапсырмасы орындала бастағандығының бір мысалы болса керек. Осындайда жауапты сала басшылары жұмыстарын жақсы жүргізу үшін қала басшысы ұдайы оларды сынап отыруы керек пе еді деген ой туындайтыны анық. Қалай десек те, қоғамдық көлік саласындағы олқылықтарды жөнге келтіру қолға алына бастаған секілді. Тек тағы да тәртібіміздің белбеуін босатып алмасақ болғаны.
ӘКІМНІҢ СЫНЫ ЖОЛАУШЫЛАРДЫҢ ОЙЫНАН ДӨП ТҮСТІ
Алматы қаласының әкімі Бауыржан Байбек қаламыздағы жолаушылар тасымалымен айналысатын жекеменшік автопарк басшыларымен кездесіп, олардың жұмысындағы кемшіліктерді атап көрсеткен еді. Әкімнің парк басшыларына айтқан бұл сыны күнделікті көлік жүргізушілері мен билет бақылаушыларының «қазаншының өз еркі, қайдан құлақ шығарса» деген мәтелдің кейпін жамылған өрескел мінездеріне көндіккен қала жұртының ойының үстінен дөп түсті. Автобус жүргізушілерінің кемшіліктері жөнінде Жолаушылар транспорты және автомобиль жолдары басқармасына қанша айтып, шағымданғанмен, еш нәтиже шығара алмаған еді. Ал әкімнің сыны селт етпестерді «селт еткізер» деген үміт арқалаған қала тұрғындары редакциямызға қоңырау соғып, өздері куә болған жағдайларды хабарлауда.
«ОҢАЙДЫ» ОҢТАЙЛАНДЫРЫП АЛДЫ
«Жақсының жақсылығын айту керек болса, қала басшылығы Алматы қаласының қала тұрғындарына жайлы қала болу бағытында соңғы бір екі жылдың ішінде біраз шаруаларды қолға алды. Соның бірі – алматылықтардың жұмысына, қызметіне, студенттер мен оқушылардың сабағына кешікпей жетулері үшін кептеліс жиі орын алатын негізгі көшелерге автобустар үшін ақ жолақ белгісін жасады.
Тек қоғамдық көліктерге арналған бұл жол жолаушылардың игілігі үшін жасалғанмен, қазір оның рахатын алды-артындағы көліктердің жол жүру уақытын есепке алып, сол бойынша жүретін жүргізушілер көріп жатыр. Оларға «ақ жолақты бір-біріңіздің уақытыңызды күту үшін емес, сіздердің уақтылы жүріп, ел-жұртты баратын жеріне тез жеткізу үшін жасап берген жоқ па?» деп көріңізші, «ақ жолақ менің жоспарымды орындап бермейді, ұнамаса, таксимен жүріңіздер, ал мен өз уақытым бойынша жүрем» деп бетіңізден ала түседі. Жүргізушілердің бұл мінезіне жолаушылар да әбден көндігіп алған. Енді қайтсін, айтқанмен сөз тыңдайтын жүргізуші жоқ. Мұндай алды-артын күтіп, әр аялдамада «жатып» алатын әдеттерінен әкім өзі сынға алған № 25, 65, 95 бағыттағы автобустардан басқа №31, 67, 85, 106 бағыттағы автобустар әлі күнге арылған жоқ. «Дала диспетчерлері» де (әр аялдамада тұрып, автобустардың уақыттарын белгілеп тұратындарды айтамыз) қызметтерін тоқтатқан жоқ. Олар әр автобус, троллейбустардың аралық уақыттарын бір-біріне хабарлағандары үшін жүргізушілерден алатын «еңбекақылары» бар. Біз «дала диспетчері» атап отырған уақыт белгілейтін қыз-жігіттер әр қоғамдық көліктен 200 теңге алып отырады екен. Ал муниципальды автобустар күніне автопаркке 15 мың теңгеден, ал жекеменшік автобустар 21 мың теңгеден жоспар тапсырулары тиісті екен. Осы сөз рас болса, автопарк басшыларының қаржы тапшылығы жөнінде әңгіме айтулары орынсыз секілді. Сондықтан болар, қазір муниципальды автобустарда жекеменшік автобустардағы «Оңай» терминалдарын жүргізушілер мен билет бақылаушылар өздеріне ыңғайлап, оңтайландырып алып жатқаны. Барлық көліктерге «Оңай» терминалы орналастырылғанмен, жүргізушілер жолушылардың қолына күні, уақыты көрсетілмеген «Оңай» деген жазуы бар билеттер береді. Ал қолдарындағы «Оңай» терминалдарын тек тексерушілерді көрген кезде ғана қосатындықтарын біз де өз көзімізбен көріп жүрміз. «Оңай» терминалы бар автобустар қолма-қол билет беретін терминалдар арқылы бір бағытта ең кемі 20 билет сатулары тиісті екен. Ондай билет сатпақ түгілі, шығып бара жатқан жолаушылардың қолындағы билеттерді қайтарып алып, оны жаңадан кірген жолаушыларға беріп жатады. Оған да жолаушылар үйреніп алған сыңайлы. Шығып бара жатып, қолдарындағы сексен теңгеге алған билеттерін билет бақылаушылардың қолдарына ұстатып кете барады. Сонда кімді-кім алдап жүр? Жолаушылар билет сатушыларға жанашыр болған шығар, ал ол қайырымдылығымыздан не пайда? Қоғамдық тәртіпті талап етудің орнына өзіміз сол тәртіпті бұзып, жемқорлыққа жол ашып жатқан жоқпыз ба? Өзімізден талап болмаған соң, әркім ойына келгенін істейді де. Абай көшесіне ақ жолақ белгісі қойылған кезде патрульдік полиция жол тәртібін жиі қадағалайтын секілді еді. Қазір олар да бой көрсете бермейді. Ал Төле би көшесіне ақ жолақ белгісі қойылды деген аты болмаса, оны сол жолмен жүретін қоғамдық көлік иелері де, жолаушылар да толық сезіне қойған жоқ. Төле би көшесінің екі қапталын жекеменшік көлік иелері иемденіп алғандықтан, ақ жолақ автобустарға тимей жатыр. Біздің бір жаман қасиетіміз, жақсы бастамаларды қолға алып аламыз да, оны аяғына жеткізбей, орта жолда қалдырып қоямыз. Тек әкім, болмаса, жоғарыдан біреу келіп тексеріп, «сол жақсы нәрсе бар еді ғой, соның нәтижесі қандай болып жатыр?» деп сұрағанда барып, оны есімізге түсіріп, қайта қолға алған болып жатамыз. Сондықтан, Алматы қалалық Жолаушылар транспорты және автомобиль жолдары басқармасы, жекеменшік автопарк басшылары қала басшылығы ұсынған жақсы бастамаларды аяқсыз қалдырмай, қоғамдық көлік қызметін тәртіпке келтірсе дегіміз келеді. Әкім айтпақшы, Алматыдағы көлік тасымалы Алматының мәдениетіне сай болуы керек қой.
ЖҮРГІЗУШІЛЕР МЕН БИЛЕТ БАҚЫЛАУШЫЛАРЫ АРНАЙЫ ФОРМА КИІП,
БЕЙДЖИК ТАҚСА
Мұндай ұсынысты қала тұрғындары жиі айтады. Муниципалды автобустардың жүргізушілерінің арнайы киім үлгісін көргенде осындай киімді жекеменшік автопарк жүргізушілері де киіп, өңірлеріне аты-жөндері, қай автопарктің көлік жүргізушісі екендігі жазылған бейджик тақса, жарасымды болар еді.
Болмаса, біздің кейбір автобустарда жүрген билет бақылаушылардың киімдері, көпшіліктің ортасында өздерін ұстаулары мен қызмет көрсету мәдениеттері сын көтермейді. Ал бір қолайсыз жағдайлар орын алса, тәртіп бұзып, жолаушыға ерсі қылық көрсеткен жүргізушінің, не болмаса, билет бақылаушысының аты-жөнін анықтау қиын. «Олар аты-жөндерін айтпайды» дейді қоғамдық көліктердегі келеңсіз жағдайлардан шаршаған оқырмандарымыздың бірі Күлпаш Дүйсенбекова. Күлпаш апайымыздың бұл ұсынысын біз де қолдағымыз келеді. Шынында, кейде көліктер бір-бірімен жарысып, бағыттарындағы автобустардың әр аялдамада алды-артында келе жатқандарын күтіп, аялдамаларда уақыт өткізу үшін «жатып» алатын көліктерді, ақша алғанмен, билет бермейтін, берген билетін қайтып алатын билет бақылаушыларын байқаған кезде оларды тәртіпке шақыру шындығында да қиын. Аты-жөнін білмеген соң кінәлі адамды анықтау мен оларды дер кезінде тәртіпке шақыру да қиынға түседі. Қала әкімі айтқандай, Алматыдағы жолаушылар тасымалдап жүрген кейбір автобустардың тазалығы да, техникалық жағдайлары да сын көтермейді. Қоғамдық ортада, әсіресе, қоғамдық көлікте шылым шегуге болмайтындығын, ол үшін айыппұл төлейтіндіктерін де автобус жүргізушілері ұмытқан. Шылымдарын сорғанымен қоймай, үйінде отырғандай, өзінен озып кеткен автобустың жүргізушісін бұрқыратып боқтап қойып, жайбарақат отыра береді. Алдағы уақытта қоғамдық көлік қызметіндегі осы олқылықтар ретке келтіріліп, Алматы жұрты алматылық мәдениетіне сай қоғамдық көлік қызметін пайдаланса екен дейміз. Жолаушының сынынан қорытынды шығармаса да қала басшысының қатаң сыны шымбайларына батып, бір нәтиже шығарар деген үмітіміз бар. Енді бірер айдан соң Алматыда үлкен спорттық жарыс өтеді. Жан-жақтан сол Универсиада ойындарын тамашалауға келген қонақтарымыз біздің қоғамдық көліктегі тәртібіміз бен мәдениетімізді сынап кетпесе жарады. Қала басшысының да автопарк басшыларына қойып отырғаны талабы осы болып тұр.
…қазір муниципальды автобустарда жекеменшік автобустардағы «Оңай» терминалдарын жүргізушілер мен билет бақылаушылар өздеріне ыңғайлап, оңтайландырып алып жатқаны. Барлық көліктерге «Оңай» терминалы орналастырылғанмен, жүргізушілер жолушылардың қолына күні, уақыты көрсетілмеген «Оңай» деген жазуы бар билеттер береді.