Мұхан Исахан. Кадәрие ағымының былығы
Кадәрие өкілі: «Алла-Тағала жалпы және жекелей түрлерде іс-әрекет етуді адамдардың өзіне берген. Іс -әрекеттің адамға берілгендігін кейде адамның «қабылет-күшімен» ұғындырған. Мысалға: «Сізден, әрбір мүмін әйелдерге үйленуге күші жетпеген...» (Ниса, 4/25) аятындағы секілді. Кей жағдайда «тілеу» түсінігінде ұғындырған. Мысалға: «Сізден, тура жолды табуды тілегендер үшін...» (Тәкфир, 28) аятындағы секілді. Келесі жағдайда, іс-әрекетті жасаудың адамға берілгендігін «қалаумен» ұғындырған. Мысалға: «Оны ақаулы еткім келді» (Кеһф, 79 аятындағы секілді. Сонымен бірге, іс-әрекет жасаумен, иеленумен де болады. Оған дәлел Құран-Кәрімде өтетін: «жасауда», «иеленгендіктен», «қандай жаман іс жасауда» деген секілді сөздерді айтуға болады.
Жекелей түрде берілген іс-әрекетке келетін болсақ, намаз, ораза, хажылық, дәрет, зина, ұрлық, адам өлтіру, жалған сөз сөйлеу, күпірлік ету, пасықтық жасау және өзгеде адамның жасай алатын іс-әрекеттерінің адамға тән екендігін айтсақ болады. Бұл іс-әрекетті жасауға адамға қабылеттердің берілуіне қарап, іс-әрекеттер Алладан тысқары деп түсінсек болады. Яғни, күллі іс-әрекеттер адамға беріліп, Алла бұдан тысқары тұрады».
Толығырақ haq.abai.kz сайтынан оқи аласыздар
Кадәрие өкілі: «Алла-Тағала жалпы және жекелей түрлерде іс-әрекет етуді адамдардың өзіне берген. Іс -әрекеттің адамға берілгендігін кейде адамның «қабылет-күшімен» ұғындырған. Мысалға: «Сізден, әрбір мүмін әйелдерге үйленуге күші жетпеген...» (Ниса, 4/25) аятындағы секілді. Кей жағдайда «тілеу» түсінігінде ұғындырған. Мысалға: «Сізден, тура жолды табуды тілегендер үшін...» (Тәкфир, 28) аятындағы секілді. Келесі жағдайда, іс-әрекетті жасаудың адамға берілгендігін «қалаумен» ұғындырған. Мысалға: «Оны ақаулы еткім келді» (Кеһф, 79 аятындағы секілді. Сонымен бірге, іс-әрекет жасаумен, иеленумен де болады. Оған дәлел Құран-Кәрімде өтетін: «жасауда», «иеленгендіктен», «қандай жаман іс жасауда» деген секілді сөздерді айтуға болады.
Жекелей түрде берілген іс-әрекетке келетін болсақ, намаз, ораза, хажылық, дәрет, зина, ұрлық, адам өлтіру, жалған сөз сөйлеу, күпірлік ету, пасықтық жасау және өзгеде адамның жасай алатын іс-әрекеттерінің адамға тән екендігін айтсақ болады. Бұл іс-әрекетті жасауға адамға қабылеттердің берілуіне қарап, іс-әрекеттер Алладан тысқары деп түсінсек болады. Яғни, күллі іс-әрекеттер адамға беріліп, Алла бұдан тысқары тұрады».
Толығырақ haq.abai.kz сайтынан оқи аласыздар