«Өзі шошқа өзгені ит деп ойлар»
«Время» дейтін газет бар. Өз қағынан жерігендердің ат байлайтын қазығына айналған қазаққа, яғни, мемлекетке қарсы басылым. Сол басылым енді ұлттық ойынның атасы асыққа тиісіпті.
Газеттің Ольга Воронько деген тілшісі Кереку қаласындағы саябақтардың бірінде орнатылған асықтың ескерткішіне атасының құны кеткендей құнығып, мазақ етіпті. Әлгі тілшінің жазуына қарағанда, бұрын асықтың орнында «Мәңгілік махаббат» деп аталған қос тырнаның бейнесі салынған мүсіндік композиция болған екен. Енді міне, тырнаның орнына тағанында «Асығың алшысынан түссін!» деген жазу бар асықтың ескерткіші қойылғанына апшысы қуырылған шовинисттер өздерінің қай елдің су ішін, нан жеп отырғандарын ұмытып, баяғы XIX ғасырда қалып қойған сасық санасымен ойлап, қарсы шығып жатқан түрі.
Негізі мәдениет деген ұғым «Время» мен оның тілшісіне жат нәрсе. Мәселен, кез келген өзіне құрметпен қарайтын адам, мәдениетті ұлт өзге елдің ұлттық дүниелеріне, олардың өз елінде жүргізіп отырған ұлттық саясаттарына жоғары құрметпен қарайды. Ал, «Время»-ның төңірегін тіміскіленгендер мен Вороньколардың санасы, ойлау жүйесі, өзгелерге құрметі өздерімен бірге жусап, бірге өретін ит, мысығының деңгейінде қалып қойған. Сондықтан да олар Алаш баласының ата заманнан келе жатқан ойыны дәлдікті, мергендікті, нақты ойлауды үйрететін асықтың не екенін екі дүниеде түсінбейді.
«Время» дейтін газет бар. Өз қағынан жерігендердің ат байлайтын қазығына айналған қазаққа, яғни, мемлекетке қарсы басылым. Сол басылым енді ұлттық ойынның атасы асыққа тиісіпті.
Газеттің Ольга Воронько деген тілшісі Кереку қаласындағы саябақтардың бірінде орнатылған асықтың ескерткішіне атасының құны кеткендей құнығып, мазақ етіпті. Әлгі тілшінің жазуына қарағанда, бұрын асықтың орнында «Мәңгілік махаббат» деп аталған қос тырнаның бейнесі салынған мүсіндік композиция болған екен. Енді міне, тырнаның орнына тағанында «Асығың алшысынан түссін!» деген жазу бар асықтың ескерткіші қойылғанына апшысы қуырылған шовинисттер өздерінің қай елдің су ішін, нан жеп отырғандарын ұмытып, баяғы XIX ғасырда қалып қойған сасық санасымен ойлап, қарсы шығып жатқан түрі.
Негізі мәдениет деген ұғым «Время» мен оның тілшісіне жат нәрсе. Мәселен, кез келген өзіне құрметпен қарайтын адам, мәдениетті ұлт өзге елдің ұлттық дүниелеріне, олардың өз елінде жүргізіп отырған ұлттық саясаттарына жоғары құрметпен қарайды. Ал, «Время»-ның төңірегін тіміскіленгендер мен Вороньколардың санасы, ойлау жүйесі, өзгелерге құрметі өздерімен бірге жусап, бірге өретін ит, мысығының деңгейінде қалып қойған. Сондықтан да олар Алаш баласының ата заманнан келе жатқан ойыны дәлдікті, мергендікті, нақты ойлауды үйрететін асықтың не екенін екі дүниеде түсінбейді.
Әлбетте, иістеніп, сасып-шіріген күл-қоқыста қорсылдап жүріп жардай боп семіретін қорсылдақтың етін ұлттық асы етіп ардақ тұтатын әлдебір келімсектің ұрпағы асықтың қадірін қайдан білсін...
«Өзі шошқа өзгені ит деп ойлар» деген әйгілі сөзін хакім Абай «Время»-ның маңына топтасқан шибөрі боқтышақтар мен Воронько сияқтылардың XIX ғасырда өмір сүрген ойдан-қырдан қашқан келімсек ата-бабасының қылығына қарап айтқан болса керек. Демек, алмасы да ағашынан алысқа түспеген...
«Abai.kz»