Алматы қаласы Қоғамдық кеңесінің өкілдері автотұрақтарды тексерді
Алматы қаласы Қоғамдық кеңесінің өкілдері Қазақстанның оңтүстік астанасының бірыңғай автоматтандырылған ақылы тұрақ жүйесінің жұмысын тексерді және жобаның жалпы қаладағы көлік жағдайын оңтайландыруға әсерін атап өтіп, «А-Паркинг» жобасының қызметіне оң баға берді.
Жұмыс кездесуі барысында Қоғамдық кеңес өкілдері мен «А-Паркинг» жобасының басшылығы тротуарлық және алаңдық үлгідегі ақылы автотұрақтар аймағының жұмысымен танысты, «А-Паркинг» жобасының жаяу инспекторлары мен «Дозор М» автокөліктерінің жұмысын тексерді, сондай-ақ Алматы қаласының бірыңғай автоматтандырылған тұрақ кеңістігінің деректерін өңдеу орталығын тексерді.
Инспекция қорытындысы бойынша Қоғамдық кеңес өкілдері «А-Паркинг» жобасы іске қосылған сәттен бастап үш жыл ішінде қала жолдарындағы жағдайды жақсартуға септігін тигізген үлкен жұмыстар атқарылғанын айтты. Атап айтқанда, ақылы автотұрақ аймақтарында қозғалыс жылдамдығы 12%-ға артты, қала орталығындағы көлік саны 15%-ға азайды, тұрақтың орташа уақыты 50%-ға қысқарды.
Инспекция барысында Қоғамдық кеңес мүшелері еліміздің ірі қаласында ақылы автотұрақтардың бірыңғай автоматтандырылған жүйесі – әлемдік деңгейдегі күрделі заманауи компьютерлік платформа құрылғанын, оның жұмыс істеуі мен дамуын отандық мамандардың кәсіби командасы басқаратынын атап өтті. Бұл команда мегаполистің тұрақ кеңістігін тиімді басқару мәселелерінде біздің еліміз үшін бірегей тәжірибе мен кәсіби құзыреттерді жинақтады. «А-Паркинг» мамандары шетелдік әріптестердің ең үздік тәжірибесін игеріп қана қоймай, оны жергілікті жағдайға бейімдеді, сонымен қатар әр түрлі жағдайлар үшін жүйе әрекетінің жеке алгоритмдерін құрды.
- Біз қаланың ақылы автотұрақтары жүйесінің жұмысымен егжей-тегжейлі таныстық. Бізде сіздің жұмысыңыздың ерекшеліктері мен өзіндік қыр-сырлары туралы толық түсінік қалыптасты. Мен ғылым докторы, информатика бойынша профессормын, әр түрлі жүйелерді көрдім. Қазақстанда осындай басқа жүйе жоқ деп айтқым келеді және муниципалдық деңгейде осындай қуатты, заманауи ақпараттық жүйені құру – өте күрделі техникалық және зияткерлік міндет. Жоба төлемді әр түрлі қолма-қол ақшасыз арналар арқылы біріктіріп, Алматы қаласы МКД-мен және Алматы қаласы ПД-мен онлайн режимінде қаланың әр түрлі бөліктерінен байланыс жасай алды. Алматы қаласы үшін бұл – тас дәуірінен қазіргі ғасырға секіру, бірақ қалалықтардың менталитеті әлі қалыс келеді, сондықтан бұл алшақтық әлі де көптеген мәселелерді туындатады. Біз өз қаламыздағы кез келген оң өзгерістерді қолдаймыз, соның ішінде қаражатты жеке инвесторлардың салуы да бар, - деді жұмыс кездесуі барысында кәсіпкерлік, экология және қалалық ұтқырлық мәселелері жөніндегі комиссияның төрағасы, Қазақстанның «КазРЕНА» ғылыми-білім беру компьютерлік желісін пайдаланушылар қауымдастығының бас директоры Борис Жапаров.
Іс-шарада атап өтілгендей, Алматы қаласының бірыңғай автоматтандырылған тұрақ кеңістігін дамытуға инвестиция көлемі бүгінгі таңда 3,96 млрд теңгені құрады. Оңтүстік астананың тұрақ кеңістігін ұйымдастыру жөніндегі барлық реформалар жеке инвестор есебінен жүргізілді, бұл қала биліктеріне осы мақсаттарға муниципалдық бюджеттен қомақты қаражат бөлмеуге, оларды қаланың маңызды экономикалық және әлеуметтік міндеттерін шешуге бағыттауға мүмкіндік берді.
Алматы қаласында ақылы автотұрақтар жүйесінің жұмысы барысында бюджетке барлығы 1,7 млрд теңге түсті, оның ішінде 561 млн – салық аударымдары, 267 млн – көлік тұрағы үшін төлемдер, 247 млн – мемлекетке міндетті төлемдер, сондай-ақ 622 млн теңге ЖҚЕ ережелерін бұзғаны үшін айыппұл түрінде қала бюджетіне түсті. Бұл қаражаттың барлығы мысалы, қалалық билікке 30 жаңа автобус сатып алуға немесе 340 жаңа балалар алаңын салуға мүмкіндік береді. Мегаполис тұрғындары мен оның қонақтары соңғы жылдары қаланың қоғамдық көлік паркі айтарлықтай жаңарғанын, жинақы көшелерде жаңа автобустар жүретінін, ал қалалық аулалар, орталық алаңдар ғана емес, периферияларда жаңа заманауи балалар алаңдарымен толыққанын атап өтуде.
Сондай-ақ, кездесу барысында қаланың Қоғамдық кеңесінің өкілдері қала тұрғындарының ақылы автотұрақтарға қатысты ұшырасатын проблемалық мәселелерді айтты. Атап айтқанда, Алматының көптеген автоәуесқойларын толғандыратын тұрақ орындарының қауіпсіздігі мәселесі талқыланды. Автомобильді ақылы тұрақта қалдыра, олар тұрақ ережелерін бұзудың даулы жағдайларына, болмаса жол оқиғаларына сенімді болу үшін олардың бейнетіркеу жадында қалуын қалайды. «А-Паркинг» жобасының жетекшісі Марат Прінбеков атап өткендей, жоба аясында алаңдық типтегі барлық қалалық саябақтарда бейнекамералар орнатылған, онда камера көрінісін тұрақ аймағымен шектеуге болады. Алайда, егер тротуарлық типтегі тұрақтарда бейнетіркеу камераларын орнатқан жағдайда камералардың көру алаңына қалалықтардың жеке өмірінің үлкен секторы түседі – кім, қайда және сағат қаншада тұрақтайды, кім қайда отырады және т.б., ол құқық қорғаушылардың пікірлері бойынша жеке өмірге араласу ретінде бағалануы мүмкін, ал оған заң бойынша қол сұғылмауы тиіс. Пікірталасқа қатысушылар атап өткендей, мүмкін мәселені шешу қоғамдық орындарда қолдану үшін мемлекет сертификаттаған «Сергек» жүйесінің ақылды камераларының санын арттырумен байланысты, алайда бейнебақылау мәселесі міндетті түрде шешілуі тиіс.
Сондай-ақ, кездесуде мүмкіндігі шектеулі жандарға арналған барлық тұрақ орындарының тоқтап тұруға және автомобильге отырғызуға және одан түсіруге ыңғайлы мүмкіндікті бермейтіні туралы мәселе көтерілді. «А-Паркинг» өкілдері қалалық мүгедектер қоғамдарының өкілдерімен бірлесіп, жоба командасы «Инватакси» автокөлігінде ақылы автотұрақтың ең тығыз аймақтарымен айналып өтіп, сол жерлерде орын алған мәселелерді анықтағанын хабарлады. Қазіргі уақытта ескертулер жол полициясының күшімен бірге жойылуда. Атап айтқанда, ақылы автотұрақ аймақтарында мүгедектерге арналған белгілер мен жол белгілерін салу, сондай-ақ тұрақ орындарының нысандарын өзгерту және жолаушыларды отырғызу мен түсіру аймақтарын қайта құру бойынша жұмыстар жүргізілуде.
Кездесу барысында «А-Паркинг» өкілдері автоматтандырылған тұрақ кеңістігінің әрі қарай дамуы мен сәтті жұмыс істеуі үшін қала мен оның уәкілетті органдарының тарапынан тұрғындардың мүдделеріне сай келетін қолдау шешімдер қажет екенін атап өтті. Атап айтқанда, дифференциалды төлем тарифін енгізу жоспарында тұрақ ережелерін пысықтау, қоғамдық көлікке жаппай отырғызу орындарында «іліп әкететін» көп деңгейлі паркингтерге жер учаскелерін бөлу, заңсыз «кеудеше тұрақшылармен» және «А-Паркинг» камераларына тіркеуде нөмірлік белгілерін жасыратын алақол жүргізушілермен күрес қажет. Сондай-ақ мекенжай анықтамаларын алып тастау мәселесі көтерілді, оның салдарынан қала тұрғындары нақты тұрақ аймағында тұру фактісін растау мүмкіндігінен айырылды. Барлық осы мәселелер Қоғамдық кеңес пен «А-Паркинг» жобасы мамандарының қалалық билікпен бірлесіп өткізген болашақ кездесулерінің мәні болмақ.
Кездесу соңында Қоғамдық кеңес өкілдері жоба басшылығына «А-Паркинг» жобасының қызметін жариялау және проблемалық мәселелерді түсіндіру бойынша халықпен одан әрі жұмыс істеу мақсатында қала тұрғындары мен қонақтары үшін тұрақты ақпараттық және түсіндіру жұмыстарын жүргізу туралы өтінішін білдірді.
Abai.kz