Сейсенбі, 21 Қазан 2025
Жаңалықтар 308 0 пікір 17 Қазан, 2025 сағат 13:19

Оқу бағдарламасын жетілдіру – заман талабы!

Сурет: Автордың жеке мұрағатынан алынды.

Қазіргі әлемдегі ғылыми-техникалық прогресс, жаһандану және ақпараттық технологиялардың қарқынды дамуы білім беру жүйесіне үлкен талаптар қояды.

Осы орайда, оқу бағдарламаларын үнемі жетілдіріп отыру – заман талабы. Білім беру мазмұны уақыт өткен сайын ескіріп қалмауы үшін және оқушыларды ХХІ ғасырдың қажеттіліктеріне сай даярлау үшін бағдарламаларды жаңартудың маңызы зор. Оқу бағдарламасы – бұл білім берудің негізгі құжаты, ол оқытудың мақсатын, мазмұнын, көлемін және жүйесін анықтайды. Оның тиімділігі білім алушылардың табысты болуымен тікелей байланысты.

Оқу бағдарламаларын жетілдірудің өзектілігі бірнеше факторлармен түсіндіріледі:

  • Технологиялық өзгерістер: Жаңа технологиялардың (Жасанды интеллект, робототехника, цифрлық құралдар) енуі білім мазмұнын, әсіресе Информатика, Жаратылыстану-математика бағытындағы пәндерді қайта қарауды талап етеді.
  • Функционалдық сауаттылықты дамыту: Дәстүрлі білім беру тек академиялық білімге басымдық берсе, жаңа бағдарламалар оқушылардың алған білімін өмірде қолдана алуына, яғни функционалдық сауаттылығын арттыруға бағытталуы керек.
  • Сыни ойлау мен шығармашылық дағдыларды қалыптастыру: Қазіргі қоғам күрделі мәселелерді шеше алатын, креативті және сыни тұрғыдан ойлайтын мамандарды қажет етеді. Сондықтан бағдарламада бұл дағдыларға ерекше назар аударылуы тиіс.
  • Жаһандық трендтерге сәйкестік: Қазақстандық білім беру жүйесінің халықаралық стандарттарға (мысалы, PISA, TIMSS зерттеулері) сай болуы және әлемдік білім кеңістігіне интеграциялануы үшін бағдарламаларды үнемі жаңарту маңызды.

Жетілдірудің негізгі бағыттары:

  1. Пәнаралық байланысты күшейту: Пәндерді жеке-дара оқытудан гөрі, олардың арасындағы байланысты арттыру арқылы оқушының әлем туралы тұтас түсінігін қалыптастыру.
  2. Практикалық бағыттылық: Теориялық білімді практикалық тапсырмалармен, жобалық жұмыстармен және зерттеу элементтерімен ұштастыру. Бұл оқушылардың білімді есте сақтауына емес, оны түсінуіне және қолдануына мүмкіндік береді.
  3. Цифрлық құзыреттілікті енгізу: Оқу үдерісіне цифрлық технологияларды кеңінен енгізу, оқушылардың АКТ-ны жоғары деңгейде меңгеруін қамтамасыз ету.

Қазақстандағы оқу бағдарламаларын жетілдіру барысында "Жаңартылған білім мазмұны" енгізілді. Бұл реформаның басты ерекшеліктері:

  • Нәтижеге бағытталған оқыту: Оқушының не білуі керек емес, нақты қандай дағдылар мен біліктерді меңгеруі тиіс екеніне баса назар аударылады.
  • Критериалды бағалау жүйесі: Дәстүрлі бағалаудан критериалды бағалауға көшу оқушылардың оқу жетістіктерін ашық, объективті және нақты критерийлерге сүйене отырып бағалауға мүмкіндік береді. Бұл олардың оқуға деген ынтасын арттырады.
  • Спиральді оқыту: Оқу материалдарының мазмұны күрделене түсіп, әрбір келесі сыныпта бұрынғы тақырыптар тереңдетіліп қайталанады.

Алайда, кез келген реформа сияқты, оқу бағдарламаларын жетілдіру үдерісінде бірқатар мәселелер мен кедергілер бар:

  • Мұғалімдердің дайындығы: Жаңа бағдарламалар мен әдістемелерді тиімді қолдану үшін мұғалімдердің кәсіби дайындығын жетілдірудің маңызы зор. Оқытушылардың барлығы бірдей жаңашыл әдістерді, әсіресе цифрлық құралдарды меңгеруде қиындықтарға тап болуы мүмкін.
  • Бағдарламаның ауырлығы (күрделілігі): Кейбір сарапшылар мен ата-аналар оқу бағдарламасының, әсіресе бастауыш сыныптарда, тым күрделі және ауыр екендігін айтып, оқушылардың академиялық жүктемесінің артуына алаңдаушылық білдіреді. Бағдарламаның мазмұны мен көлемі оқушылардың жас ерекшеліктеріне сәйкес болуы керек.
  • Оқу-әдістемелік кешендердің сапасы: Оқулықтар мен әдістемелік құралдардың жаңа бағдарламаның талаптарына толық сай келмеуі немесе сапасының төмен болуы оқыту тиімділігіне кері әсер етеді.
  • Білім беру инфрақұрылымындағы айырмашылықтар: Ауылдық және қалалық мектептер арасындағы материалдық-техникалық базаның, интернет жылдамдығы мен цифрлық құралдармен қамтамасыз етілу деңгейіндегі айырмашылықтар жаңа бағдарламаларды толыққанды енгізуге кедергі келтіреді.

Түйін: Оқу бағдарламаларын жетілдіру – тоқтаусыз, үздіксіз процесс. Бұл процесс білім беру сапасын арттырудың, жастарды бәсекеге қабілетті етудің және елдің болашақ дамуын қамтамасыз етудің кепілі. Бағдарламалардың мазмұнын уақыт талабына сай жаңартып, функционалдық сауаттылыққа, сыни ойлауға және практикалық дағдыларға басымдық беру арқылы Қазақстанның білім беру жүйесі жаңа белестерді бағындыра алады. Бұл ретте, мұғалімдердің біліктілігін арттыру және оқу-әдістемелік қамтамасыз ету мәселелерін шешу басты міндет болып қала бермек.

Ләззат Исақызы Каюпова,

Алматы қаласы, Жетісу ауданы, М.Жұмабаев атындағы №137 жалпы білім беретін мектеп директордың оқу-тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, Физика пәнінің мұғалімі

Abai.kz

0 пікір

Үздік материалдар

46 - сөз

Профилактика бытового насилия

Алмаз Ещанов 1023
Қауіп еткеннен айтамын

Жау жоқ деме – жар астында...

Қуат Қайранбаев 10356