Дәмі жоқ театрлар көбейді
- Сіз халыққа сатира артисі ретінде танылдыңыз. Бірақ мамандығыңыз дирижер көрінеді. Бұл рас па?
- Бала кезімнен көркемөнерпаздар үйірмесіне қатысып, әртүрлі мәдени шаралардың басы-қасында жүретінмін. Содан арман қуып, Алматыға келдім. 1991 жылдың күзінде Қаскелең мәдени ағарту училищесіне түстім. «Әу демейтін қазақ жоқ» демекші, домбыра тартудың іргетасы ауылда қаланғандықтан, мұнда бас домбыра аспабы бойынша көркемөнерпаздар оркестрін дирижерлеу мамандығын оқыдым. Училище қабырғасында оқып жүріп, Қапан Сатыбалдиннің «Найзағай» атты комедиялық қойылымына қатысып, басты рөлдердің бірін сомдадым. Сәтті шыққан қойылым болды. Оқуды ойдағыдай аяқтаған соң, киелі сахна өнеріне деген қызығушылығым артып, қасиетті шаңырақ - Т.Жүргенов атындағы Қазақ Ұлттық академиясына баруға бел будым. 1993 жылы академияның театр және кино факультетіне - Асқар Тоқпановтың сыныбына түстім. Академияда оқып жүріп, «Күлкі керуені» театр ұжымына жұмысқа кірдім. Ол кезде әзіл-сықақ шаңырағын Гүлжан Қалыбаева апайымыз басқаратын. Кейін «Тамашаға» ауысып, бірнеше жыл қызмет еткен соң, қайтадан «Күлкі керуеніне» бардым. Бірақ онда да ұзақ тұрақтамай, театрдан бөлініп шықтым. Қазір жұрт өздігімізден кеттік дегеннен гөрі «келіспей қалыпты», «бөлісе алмай қалыпты» деген әңгімеге қатты сенеді. Бірақ Құдай сақтасын, Гүлжан апайымызбен арада еш реніш болған жоқ. Керісінше, ол кісінің рұқсатын алып, «Күлкістан» әзіл-сықақ отауын құрдық. - Бұл қай жыл еді? «Күлкістан» отауының құрамында қанша артист бар? - Біз 2008 жылы ашылдық. Сықақ отауы Дархан Пірназаров, Дінмұхаммед Әбжаппаров, Жәлел Раманқұлов, Кенжебай Жүсіп сынды өнер иелерінен тұрады. Көбіне Кенжебай Жүсіп, сондай-ақ қырғыз елінің азаматы Күмәндүр Абылов интермедияларын пайдаланамыз. - Көптеген сатириктер «жеңіл-желпі әзілдер көбейіп кетті» дейді. Сіздің айтар уәжіңіз қандай? - Рас, ағаларымыз жақсы дүниелер жазып жатыр. Бірақ олар ұзақ әңгіме етіп жазғандықтан, сахна талаптарына сыя бермейді. Сахна мәтініне қойылатын талап бір бөлек, әдеби сықаққа қойылатын талап мүлде басқа әңгіме. Шын айту керек, бізде тілі өткір, мықты сатириктеріміз көп. Көбіне олар әзіл-сықақ театрларына берген дүниелерін мұрты бұзылмаған қалпында көргісі келеді. Алайда интермедия 7 минуттан аспайтындықтан, бұл талап орындалмай жатады. Артистер халықты жалықтырып алмаудың амалын жасайды. Сондықтан авторлардың жазғанын қысқартып, сәл өзгертіп те жіберетін тұстар аз емес. Міне, сол себепті де әзіл-сықақ артистері мен сатириктер арасында түсініспеушілік орнайды. Сахна заңдылықтарын білгендіктен өзіміз де жазамыз. Жазғанда да, жай жоқтан бар дүние шығару мақсатында емес, қоғамдағы кемшіліктерді күлкінің сойылымен соғуға, сын тезіне салуға барымызды саламыз. - Театрлар көп болғанымен, бәсеке артқанын байқамаймыз. Неге? - Қазір әзіл-сықақ театрлары көп. Сонымен қатар дәмі жоқ театрлар да көбейген. Олар үш адамның басын құрап, «пәлен театр», «түген театр» деп шетінен ашылып жатыр. Театрдың үлкен ұжымы, өз ғимараты болуы керек. Ал үш адамның басы құралған жерде қандай театр болуы мүмкін. Бізді де жұрт «Күлкістан» әзіл-сықақ театры» деп шатастырады. Бірақ біз театр емеспіз, әзіл-сықақ отауымыз. Ал театрлардағы бір сарындылықтың себебі - бәсекенің жоқтығында. Бәсеке жоқ жерде ізденіс те болмайды. Мәселе, драматургияның жоқтығында емес, ізденістің жоқтығында. - Тым-тырыс жатқаныңызға байланысты, жұрт сіздерді «жабылып қалды» деп жүр... - Рас, соңғы жылдары қаражат жағынан біраз қысылдық. Соған байланысты ел алдына шыға алмай кеттік. Бірақ бұл жабылдық деген әңгіме емес. Алла бұйыртса, жақында көрермен алдына жаңа жобамен шықпақшымыз. Сонымен бірге комедия жанрында фильм түсірсек деген жоспарымыз бар. - Әңгімеңізге рақмет. Сұхбаттасқан Сабина ЗӘКІРЖАНҚЫЗЫ
|