Алматы қан-жынға толып кетті
Құрбандыққа мал шалуды ниет еткен Алматы қаласы мұсылмандарының басым көпшілігі айттың бірінші күні жапа-тармағай базарды бетке алды. Осы сәтті өз пайдасына тиімді пайдаланып қалушылар қарасы да аз болған жоқ.
Бірі - сатушы, екіншісі - бата беруші, одан әрі - мал союшы, ішек-қарын тазалаушы, бас үйітуші, тағысын-тағы... Бәрінің мақсаты біреу ғана - пайда табу. Бір сөзбен айтқанда, ине шаншар жер жоқ. Алматы қаласындағы "Каменка" базарына Құрбан айттың алғашқы күні барып, көргеннен көңілге түйгеніміз - құрбандық шарттарының сақталмауы болды.
Басынан бастасақ, ең біріншісі - мал бағасының айтарлықтай қымбаттағаны. "Оны қойшы, бір рет шалынатын құрбандық қой" десең, ал қалғанына не уәж айтарыңды білмейсің.
Құрбандық шарты бойынша шалынатын малдың бар мүшесі сау болуы керек. Бірақ сатылып жатқан малдардың құлақтарында ені бар, енді бірі мүлдем шұнақ, құлақтары бүтін емес. Алайда ол талапты сақтап отырған сатушыны да, алушыны да байқау қиын. Ол тіпті мүмкін де емес сияқты. Өйткені сен таңдағанша екінші біреу алып кете барады.
Тек бірен-саран сатып алушылар қынжылыс білдіріп жатты. Ал малды алған соң, оны сойдыру керек. Бұл амал батадан басталады.
Құрбандыққа мал шалуды ниет еткен Алматы қаласы мұсылмандарының басым көпшілігі айттың бірінші күні жапа-тармағай базарды бетке алды. Осы сәтті өз пайдасына тиімді пайдаланып қалушылар қарасы да аз болған жоқ.
Бірі - сатушы, екіншісі - бата беруші, одан әрі - мал союшы, ішек-қарын тазалаушы, бас үйітуші, тағысын-тағы... Бәрінің мақсаты біреу ғана - пайда табу. Бір сөзбен айтқанда, ине шаншар жер жоқ. Алматы қаласындағы "Каменка" базарына Құрбан айттың алғашқы күні барып, көргеннен көңілге түйгеніміз - құрбандық шарттарының сақталмауы болды.
Басынан бастасақ, ең біріншісі - мал бағасының айтарлықтай қымбаттағаны. "Оны қойшы, бір рет шалынатын құрбандық қой" десең, ал қалғанына не уәж айтарыңды білмейсің.
Құрбандық шарты бойынша шалынатын малдың бар мүшесі сау болуы керек. Бірақ сатылып жатқан малдардың құлақтарында ені бар, енді бірі мүлдем шұнақ, құлақтары бүтін емес. Алайда ол талапты сақтап отырған сатушыны да, алушыны да байқау қиын. Ол тіпті мүмкін де емес сияқты. Өйткені сен таңдағанша екінші біреу алып кете барады.
Тек бірен-саран сатып алушылар қынжылыс білдіріп жатты. Ал малды алған соң, оны сойдыру керек. Бұл амал батадан басталады.
Құрбандық шарты бойынша батаға ақы алмау керек. Бірақ күнделікті батаға 500 теңге алатын "бизнес" ақсақалдар бата бағасын 1000 теңгеге көтеріп жіберіпті. Ең сорақысы: мал союды білмейтін жалған қасапшылар (өздерінің айтуларына қарағанда, ақша табуға келген студенттер) 3000 теңгені алып, малды әп-сәтте жұлым-жұлым етіп, иесіне табыс етіп жатыр.
Олардың мақсаты - жылдам сойып, көбірек ақша табу. Тіпті баз біреулері малдың қанын толық ағызып, жаны шығуын күтпей, басын кесіп, әлі тірі жатқан малдың терісін сыпырып жатыр.
Бұл сұмдық мұнымен бітіп жатқан жоқ. Қойдың ішкі ағзаларын тері үстіне тастап жатқан қасапшы бір мезетте қой терісінен айырылып, мал ағзасы топыраққа малынып қалуда.
Себебі тері сатып, пайда табуды көздеген бәсекелестер көзді ала бере ағзаны аударып, теріні алып кетіп жатыр. Ішек-қарынды жуып жатқандар да суды бірнеше қайтара пайдалануда. Не талап, не тазалық сақталып жатқан жоқ.
Ал мұның күнәсін кім көтермек? Қасиетті Құрбан айт күні қасиетті, иманды ұмытып, ақшаның құлына айналғанымыз қалай?
Махамбет Құлмұхамед, Алматы қаласының бас имамы:
- Өкінішке қарай, осындай келеңсіз жағдайлар орын алып жатыр. Құрбандық шалудың талабы бойынша тазалық сақталу керек. Малды бауыздағанда құбылаға қаратып, екі қан тамыры кесіліп, қаны толық ағуы, малдың қиналмауы шарт.
Осы жағдайларды қадағалауды жергілікті мешіт имамдарына тапсырған едік.
Бірақ базардағы ағайынның арасынан сөзге құлақ асатын жанның табылмағанына имамдар қынжылыс білдіріп қайтты. Құрбан айт өткен соң сол күндері жіберілген кемшіліктер талқыланып, ұсыныстарды қала әкімдігіне жолдаймыз.
Құрбан айт қарсаңында көшелердегі жарнамаларда тұрған жалаңаш қыздардың суреттерін алып тастау туралы ұсыныс айтқан едік. Қала әкімінің орынбасары С. Сейдуманов мырза өтінішімізді қабыл алып, ондай суреттерді алдырып тастады.
Демек, алдағы уақытта Алматы қаласы әкімдігі тарапынан мал соятын орындар ашу жайы оң шешімін табар деп үміттенеміз. Мұны бақылап, не реттеп жатқан базар әкімшілігі мамандарының да қарасы көрінбеді. Әркім өз білгенін істеп бағуда.
Қай жер бос болса, сол жерге малды жыға сала сойып жатқандар.
Әрине ниет етіп, құрбандық шалушылардың кінәсі жоқ. Олардың талап қоюға мүмкіншілігі де жоқ.
Өйткені талап қоямын десеңіз, құрбандық шалудан құр қаласыз. Кімге талап қоюды да, кімді жазғыруды да білмейсің. Бір өкініштісі, бұл жылда қайталанып жатса да, қорытынды шығарып, мәселені реттеуді ойлап жүрген ешкім жоқ. Баяғы жартас - сол жартас.
"Nur.kz" cайты