Телеарнаның басты факторы жеделдігі болса, кейінгісі - қолжетімділігі. Ал қолжетімділіктің ең заманауи әдісі - интернет. Телеарналардың веб сайттары виртуальді өмірдегі 9,4 миллион қазақстандықты өзіне біріктіре алмай отыр. Көрермендер былай тұрсын, қазақстандық интернет қолданушылар да ресейлік телеарналарға жүгінуде. Оның себебі - қазақстандық телеарна сайттарының қолданушылар көңілінен шықпауында.
Қазақстан Ұлттық телеарнасының kaztrk.kz, Хабар агенттігінің khabar.kz сайттары - ең көп күш жұмсалғандардың қатарында. Kaztrk.kz 2 тілде кемшіліксіз көрінсе, khabar.kz 3 тілде жұмыс істейді. Khabar.kz-тің алғашқы бетінің экранға бірінші көрінетін тұсы тым бос. Логотипінің түсі тым қоюланып кеткен. Жоғарғы слайдер ыңғайсыз орналастырылған. Тек суреттер қойылып, айналасы бос қалған. Бұл орынға тек «күннің басты жаңалығын» қойып, оның айналасын сол жайлы мәліметтермен толтыру жағымдырақ болар еді. Немесе слайдерді автоауыстырып, оның бір жағын алмасып жатқан суретпен үйлесетін өзге материалды қойған дұрыс болар еді. Бұл тұрғыда kaztrk.kz оңтайлы шешім тапқан. Бірақ мұндағы суреттер тым үлкен. Ал оң жақ бөліктегі жазу өте аз болғандықтан, тартымсыз көрінеді. Мұндай слайдер көбіне жарнамалық сайттарда қолданылады. Оның төменгі тұсындағы слайдер өте әдемі орналастырылған. Бас мәзірдегі шамадан тыс ірі. «Балапан» мен «Мәдениетке» сілтемені бас мәзірге бөлек орналастырылған жөн. «Соңғы жаңалықтары» идеологиялық тұрғыда жақсы қабылданғанмен, ондағы мәліметтер шашыраңқы, арасы алшақ. Беттің жартысындай жерді алып жатқан сайттың төменгі тұсындағы «бас мәзір» көшірмесінің қажеті жоқ. Khabar.kz сайты өте жинақы шыққан. Әр материалдың бөлікке бөлінуі қолданушы үшін өте қолайлы әрі әдемі көрінеді. Elarna.kz сайты өте тартымды, жастардың арнасына тән дизайнмен жасалған. Бірақ өте шашыраңқы. Сайттың тартымдылығы - блогтарында. Khabar.kz пен kaztrk.kz-те де жүргізушілер мен телеарна қызметкерлерінің блогы бар. Бірақ elarna.kz оны жарқыратып көрсетіп тұр. Сайтқа кірген қолданушы телеарна сайтының бар құндылығы блогтары екен деп ойлайды. Hittv.kz сайты ерекше дизайнмен жасалған. Бір қарағанда, өте қызық, тартымды. Бірақ сайт жасалуы жасалып, кейін қаралмай қойған сияқты. Мәселен, ең соңғы жаңалық 2010 жылдың шілдесінде енгізіліпті. Онлайн трансляция деп жазылып қойғанмен, ол да жоқ. Сайттың төменгі жағында да олқылықтар бар. Дәл осы мәліметтерді бет көлемінің төрттен біріне сыйғызуға болар еді. Almaty.tv сайты мүлдем тартымсыз. Өте ескі стильде жасалған сияқты. Онлайн трансляция да жоқ. Сайтқа кіргенде Joomla немесе Wordpress сияқты CMS-тердің стандарт шаблондары еске түседі. Бірінші бетке ешқандай слайдер қойылмаған, қара, жасыл және ақ түстер үйлесім таппаған. Сайтта тым болмаса логоның артына сурет қойылмаған. Жалпы, сайт тым қарабайыр, жағымсыз. Мұнда да бас мәзір сайттың төменгі жағында қайталаныпты. Бірақ сайт 2006 жылы жасалғанын ескерсек, сол кезге лайық. Одан бері алты жыл өтті. Неге сайт әлі сол қалпы? Сайт қолданушысына алдымен 20% дизайн, 60% ыңғайлылық, 20% мәліметтің маңыздылығы әсер етеді. Ktk.kz-тің логосы өте сәтті шыққан. Және сайттың қалған бөлігі онымен әдемі үйлесім тапқан. Бас мәзірдің астындағы лента дұрыс қойылған. Бірақ ол өте жиі қолданылатын әдіс болғандықтан, көпшілікті өзіне баурай алмайды. Онлайн трансляцияның бірнеше мүмкіндікте көрсетіле алуы өте жақсы. Онлайн трансляцияға сілтеменің өте үлкен етіп, бір бетке екі рет орналасуы артықтау. «Ktk жаңалықтарының» арасы бос. Қолданушыда сайтқа мәлімет жетпей қалғандай әсер қалдырады. Жаңалықтар лентасы да солай. Оның оң жағындағы екі сурет тым үлкен. «Бағдарламалар» мен «Кино» өте әдемі орналастырылған. Және оның жаңалықтардан төменірек орналасуы нағыз ақпараттық порталға, телеарна сайтына лайық. «Бейнемұрағат» дұрыс қойылғанмен, бет бос қалған. Ал 31 арнаның бейнемұрағаты кәсіби жасалған. Мұнда информбюроның әр сюжеті бөлініп, оның төменгі тұсында сюжет мәтіні берілген. 31.kz-тің тағы бір артықшылығы әлеуметтік желілерді сайтпен байланыстыруында. Өзге арналар оған аса мән бермеген. Сайттың фонына «Fatmagul» суретінің қойылуы өте нашар. Солай қойылуы керек болған күнде де, ол сайттың жарты бөлігін алмауы керек. Оның екі жағындағы ою түк те әдемі емес. Көзді ауыртады, пайдаланушыларды қашыратын да осылар. Мұнда да бас мәзір екі рет қойылған. Бұл өрескел қате. Дегенмен дәл осы қалпында 31 арна өзін ойын-сауық арнасы ретінде көрсете білген. Рейтингке келер болсақ, ktk.kz-ке khabar.kz-тен бес есе, ал kaztrk.kz-тен бір жарым есе көп адам кіреді. Kaztrk.kz-ті 1tv.ru-мен салыстырып көрелік. Бұл екі арнаның рөлі мен маңызы кішкене жақын. 1tv.ru-да жоғарыда айтылған кемшіліктер жоқ. 1tv.ru-дың плеері өте жақсы әрі ыңғайлы. Kaztrk.kz бірінші бетке бар жақсысын шығарып қойған. «Мынаны көр», «мынаны оқы» деп тықпалаған сияқты. Ол қолданушыларға ұнай бермейді. Khabar.kz-те көп нәрсені көрсетеміз деп, сайтты тым қиындатып жіберген. Интернет қолданушыға сәл қиындық түсе қалса, оны ұстап қалу мүмкін емес. Неге екені белгісіз, онлайн трансляция арқылы көру мүмкін емес. «Сіздің орналасқан жеріңіздегі шектеулерге байланысты (авторлық құқық) бейнені көрсету мүмкін емес» деген жазу шыға береді. Қазақстандық телеарна сайттарының ең басты кемшілігі - ең «әдемі» деп есептеген дүниелерін бірінші бетке тықпалай беруі. Сол себепті, олардың көпшілігі тартымсыз, ыңғайсыз, қолданушылары да аз. Қолданушы үшін бірінші рөлде ақпарат екенін ұмытпау керек. Телеарна сайттары, кішкене болса да, ақпараттық портал түрінде болуы тиіс. Телеарна сайтының үлгісі ретінде rbc.ru-ды айтуға болады. Оның бірінші беті өте ыңғайлы жасалған. Олар үшін ең басты нәрсе ақпарат, ақпарат беру екендігі бір қарағанда білінеді. Артық ештеңесі жоқ. Сурет және слайд-презентациямен миды ашытпайды. Екі шетке аз-аздап сурет орналастырып, ортасындағы үлкен бөлік тек ақпаратпен толтырылған. Сайттағы бар әдемілік (сурет, слайд, графикалық сызбалар, бейне) жаңалықтың бірін таңдаған соң ашылады. Бір сөзбен айтқанда, rbc.ru сайтының дизайны адамға керек ақпаратын табуға, оны дұрыс оқи алуына көмектеседі. Айдос ӘРІПБАЕВ, Қазақ Ұлттық университетінің студенті
|