Қасым Аманжолұлы. АЙТАТЫН АУЫЗ ТАБЫЛАР, ТЫҢДАЙТЫН ҚҰЛАҚ ҚАЙСЫ?
«Анық Абай» деректі сериалын түсірген Қасым Аманжолұлын қай санатқа қосу көп ойлантпаса керек. Қолынан «Абай жолы» түспейтін анасының өсиетімен оқушы күнінде «қазақтың бас ақынының» өлеңдерін түгелге жуық жаттап алған екен. «Қазақстан» Ұлттық арнасының дәуірлеп тұрған шағында «Шынның жүзі» бағдарламасы арқылы эфирге шығатын дидар қалың қазаққа жақсы таныс еді. Бүгінгі және бұрынғы қазақ туралы сол Қасым Аманжолұлымен аз-кем сұхбаттасқан едік.
– Бір сұхбатыңызда «Абай сынаған қазақтардың табанын сүйер едім» дегеніңіз біршама адамның шамына тиді. Олардың не үшін ашуланғанын білмеймін, бірақ мен сол Абай сынаған қалпымыздан өзгермедік деп ойлаушы едім. Сонда сіздіңше, сол қазақтар мен бүгінгі қазақтардың айырмашылығы не?
«Анық Абай» деректі сериалын түсірген Қасым Аманжолұлын қай санатқа қосу көп ойлантпаса керек. Қолынан «Абай жолы» түспейтін анасының өсиетімен оқушы күнінде «қазақтың бас ақынының» өлеңдерін түгелге жуық жаттап алған екен. «Қазақстан» Ұлттық арнасының дәуірлеп тұрған шағында «Шынның жүзі» бағдарламасы арқылы эфирге шығатын дидар қалың қазаққа жақсы таныс еді. Бүгінгі және бұрынғы қазақ туралы сол Қасым Аманжолұлымен аз-кем сұхбаттасқан едік.
– Бір сұхбатыңызда «Абай сынаған қазақтардың табанын сүйер едім» дегеніңіз біршама адамның шамына тиді. Олардың не үшін ашуланғанын білмеймін, бірақ мен сол Абай сынаған қалпымыздан өзгермедік деп ойлаушы едім. Сонда сіздіңше, сол қазақтар мен бүгінгі қазақтардың айырмашылығы не?
– Мен ол сөзді кездейсоқ айтқан жоқпын. Өйткені, Абайға біршама бардым деп ойлаймын. Мұхтар Әуезов, Құдайберген Жұбанов, Тәкен Әлімқұлов, Мекемтас Мырзахмет, Тұрсынжан Шапай сияқты Абай поэзиясының тереңіне бойладым деп айта алмаспын, бірақ өз тарапымнан Абай өмірі туралы, Абайдың тұрмыстағы әдет-мінездері туралы Тұрсынжан Шапайдың «Анық Абай» тақырыбымен тұңғыш деректі сериал түсірдім. Қазақ телевизиясының пайда болғанына жарты ғасырдан асса да, Абай туралы деректі сериал түсірілмеген екен. Абай замандастарын әжептәуір зерттедім. Шежірелер, деректер, естеліктер бойынша Абай туғаннан өлгенге дейінгі өмірбаяндық ізбен жүріп отырдым. Абай заманындағы қазақ қазіргі қазақтан біршама биік тұр деп ойлаймын. Абай заманындағы қазақ – рас, асау болды, сонымен қатар мәрт еді. Бүгінгі қазақ – жуас, сонымен қатар мәрт емес, ұсақ. Абай заманындағы қазақ топшыл болды, рас, бірақ бауырмал еді. Қазіргі қазақ та топшыл, сыбайласшыл, бірақ бауырмал емес, тасбауыр. Абай заманындағы қазақ адамның қадірін білетін еді. Қазіргі қазақ адамның қадірін білмейді. Абай сынаған қазақ – Оразбайлар, Жиреншелер, Дүтбайлар еді ғой. Абаймен баспа-бас дұшпан болған, бүкіл өмірін Абаймен жауласуға арнаған Оразбай – Абай хал үстінде жатқанда бақұлдасуға келген. Жылап қоштасқан. Абайдың кім екенін білгендіктен, Абайдың қадірін түсінгендіктен. Ол туралы «Абайдың достары» деген эссесінде Тұрсынжан Шапайдан артық айтқан адам жоқ. Бірақ Оразбайдың қандай адам болғанын біз бүгін зерттедік пе? Оразбай кейін Алашорда әскерін жылқымен қамтамасыз еткен шонжар. Тегін адам емес. Абаймен бақұлдасуының өзінде үлкен тарих, шежіре бар. Ал қазіргі бір-бірімен жауласқан қазақ осылай адамның қадіріне жете ала ма? Қазіргі қазақ дұшпандасса, бетпе-бет кездесуге жарамайды. Ірімін деп жүрген қазақтар жауласқанда не істегендерін көзіміз көрді... Сайдың қуысына апарып, топтап атып кетті. Ал ол кездегі Абай сынаған қазақ бір-бірімен бетпе-бет жауласатын еді. Бетпе-бет жауласқаны бәріміз оқыған «Абай жолында» жазылады, білесіз. Оразбайды Оспан ояздың қабылдау бөлмесінен өз қолымен сүйреп алып шығып, арбаның жүк салғышына байлап күндік жол – Ақшоқыға дейін әкеледі. Осындай дәрежеде қорлық көрген Оразбай дұшпан болмағанда, кім дұшпан болады? Осы сияқты Абай замандастарын зерттеу арқылы, олардың әрекеттерімен танысу арқылы бүгінгі қазақтан олардың адамшылық тұрғыда әлдеқайда жоғары тұрғанына көзім әбден жетті.
– Кейде білместіктен кішкентай нәрсені үлкен бағаға сатып аласың. Бұл – үлкен шығын. Осы сияқты титтей нәрсеге үлкен дүниелер құрбандыққа кетіп жатады. Бүгінгі қазақ қоғамындағы қандай құбылыстарды шығын, құрбандық деп атар едіңіз?
– Құрбандық деген онша жаман нәрсе емес. Оған адам өз еркімен барады. Қайтарымы болады. «Еркек тоқты құрбандық» дейді. Құрбандық деуден гөрі, жоғалтқан, айырылған дүниелер деген дұрыс болар... Мен бұл жағынан – адамдарды айтар едім. Қазіргі ең бір жоғалтқан құндылықтарымыз – адамдар. Біздің арамызда мемлекеттік деңгейде ойлай алатын, мықты, білікті функционерлер жүр. Олар жақсы шенеунік, тыңғылықты орындаушы болар еді. Олар әр істің даму тетігін жақсы біледі. Содан түскен пайданың игілігін көппен көруге мүдделі, соған бейімі жететін жандар. Бірақ олар орнында отырған жоқ. Мүмкін жұмыссыз, мүмкін жеке кәсіпте... Қаншама талантты ғалымдар, ғылымға бейімі бар жастар жүр, өздерін көрсетуге мүмкіндік таба алмауда. Өте мықты ұстаздар мен адал полицей болатын адамдар көп. Осындай нәрселерді мен жоғалту дер едім. Қазір жастардың көбі шетелді аңсайды. Өйткені, ол өзінің білімінің, алғырлығының дамыған шетелде бағаланатынын біледі. Ал біздің қоғам осындай кәсіпқой мамандардан, маман болатын адамдардан айырылып жатыр деп ойлаймын. Мемлекетте негізгі құндылық адам болуға тиіс. Әдебиеттің өзін қарайық. Мықты әдебиетшілер, сыншылар, талантты ақын-жазушылардың өзі әр салада жүр. Еңбегінің жемісін көріп, шалқып болмаса да, осы әдебиетпен өзін сыйлайтын адамға лайықты өмір сүріп отырған жазушыны кездестіре аласыз ба? Жоқ! Қаншама әдебиетшілерді журналист жасап жібердік. Ондай уақыт өткен баяғыда. Жазушының журналистикада жүретін шағы батқан. Әдебиетші әдебиетпен айналысу керек еді. Соның кесірінен не журналистикамыз дамымайды. Әдебишалыс болып кете береді.
– Бірақ не нәрсе болса да уақытында бағаланбайтын шығар.
– Уақытында бағалайтын қоғамдар бар ғой. Адамның бойындағы бар қабілетін байқайтын және соны сығып алып, қоғам игілігіне жарата білетін жүйелер бар. Сондай жүйе қалыптасқан мемлекетте алға жылжу болады. Ғылымы да, мәдениеті де, экономикасы да, мемлекет басқаруы да қарыштайды. Бәрі бір-бірімен байланысты дүние ғой.
– Белинскийдің Гогольге жазған хатын оқыған Герцен: «Бұл хат емес, болашаққа өсиет қой» депті. Дәл бүгін ертеңге өсиет айта алатын кіміміз бар?
– Біз ұлт ретінде ақылшыға, көсемге зәру мінезімізді қоюымыз керек. Қазақ қашан да бір көсемді іздеп тұрады. Жол көрсететін, жөн сілтейтін дана, данышпанды, «ел үшін туған Едігені», Толағайды күтеді. Бұның бәрі балаңдық аурулар деп ойлаймын. Бүгінгі қоғамда толымды ұлт боламын десек, көсем аңсау ауруын қоюымыз керек. Бірақ жалпы қазаққа сөзі өтетін, айта алатын адамдар бар деп ойлаймын. Мәселе, тыңдай аламыз ба? Айтатын адам табылар-ау, бірақ тыңдайтын құлақ қайсы? Бір кезде Абайдың зарлап кеткені де осы емес пе?! «Қайран сөзім қор болды...» деп. Мысалы, Мағауин сияқты ақсақал бар. Осыдан он бес жылдай бұрын, «Жас Алашта» жүргенде ол кісімен студенттердің кездесуін өткіздім. Сосын ол кісі менің сол кездесу туралы жазған мақалам ұнамай, реніш білдірді. Екеуіміз біраз сөйлесіп қалдық. Шын көңіліммен, бар ілтипатыммен жазған мақаламнан ол кісі өзіне ұнамайтын жолдар тауып алыпты. Ол кісіге ешқандай ренішім жоқ, әрине. Қашан да құрметім алабөтен. Ашуланып, біраз түйдек-түйдек сөздерін айтты. Сол кезде Мағауин: «Мен қазақтың әкесі сияқты адаммын» деген еді. Осы сөзінде әділет бар. Сол, қазақтың әкесі сияқты Мағауинді тыңдай алып жүрміз бе? Ең болмағанда, бір кезде эмиграциядағы Солженицынды сағынған орыс қоғамындай іздеу, қадірлеу бар ма? Осыны ойлауымыз керек сияқты...
– Мысалы, мен мынандай мінезді көрем. Халыққа еңбегі сіңген, бітірген жұмысы көп адамдардың кей әрекеттерін оңай сынай саламыз. Өзіміздің соншалықты бітірген дүниеміз болмаса да. Жағасынан аламыз, ауыр сөз айтамыз. Бұл біз демократиялық қоғамбыз деген ойдың желпуі ме?
– Меніңше, ол айтыла береді, айтылуы, сыналуы керек те. Онда тұрған ештеме жоқ. Бізде авторитеттерді бір биікке қойып тастаймыз да, сосын «сен оған бұлай айтатын кімсің?» деген сөздермен тұқырта бастаймыз. «Кісіге қарап сөз алма, сөзіне қарап кісіні ал» демеуші ме еді Абай. Небір қадірлі адамдардың қадірсіз қылықтарын көрдік. Сонда не, олар сыналмауы керек пе? Бірақ сынаудың формасы қандай? «Сіз оның сіңірген еңбегін бағалай алып тұрсыз ба? Ол еңбектерінен хабардарсыз ба?» деген сұрақтарға жауап тауып алу керек, әрине. Белгілі бір этикалық нормалардан аттамау керек шығар, әрине. Бірақ ашық қоғамда танымал адамның әрекеті қашан да әр түрлі формада бәрібір айтылады. Оған ешқандай тосқауыл қоя алмайсыз да. «Мен кіммін? Мен Оған айту үшін оның деңгейіне жетіп алайын» деп күтетін болсақ, онда сын ешқашан айтылмайды. Өнер адамдарынан кейде азаматтық ерліктерді талап ете беру де дұрыс емес. Өзінің өнерімен, өзінің көркем шығармасымен халыққа берерін берді. Шыққан биігі бар. Сол биігімен оны бағалайық. «Барлығың неге Махамбет болмадың? Оқты неге кеудеңмен тосып қалмадың?» дей беру де белгілі дәрежеде – әділетсіздік. Олар да пенде.
– Абайдан кейін алашордалықтардың шығуы заңды деп жатады. Бұл құбылысты ғылымда не деп айтатынын білмеймін. Яғни Абайдың рухани тыңайтқышынан Алаштықтар өсіп шықты. Ал біз кімдерді дайындап жатырмыз?
– «Алашордашылар Абайдың сәулесімен өсіп шықты» деу құлаққа әдемі естіледі. Бірақ бұл пікірмен жартылай ғана келісер едім. Біз тарихи факторларды ұмытпауымыз керек. Егер тарихи ситуация дәл сол уақыттағыдай қалыптаспаса, алашордашылардың болу-болмауы екіталай еді. Немесе кез келген ұлы тұлғадан кейін алашордалықтар сияқты лек келе беретін болса, әлем біршама «лекке» толып кетер еді. Бұл жерде тарихи жағдай дәл солай қалыптасты. Пассионарлыққа сұраныс туды. Төңкеріс болды. Ресейдің астаң-кестеңі шықты. Қазақстан қосақ арасында кетті. Бізге тәуелсіз ел болу қажеттілігі туындады. Сол кезде алаштықтар шықты. Оларға белгілі деңгейде Абайдың сәулесі жұққан шығар. Бірақ «Абайдың арқасында» деу қисынсыз болар еді. Көптеген оқиғалардың, жағдайлардың қисындасуымен пайда болды. Рас, алашордашылар сияқты топтың келуі сирек құбылыс. Және оған бір ғана тұлғаның әсер етуі мүмкін де емес. Ал қазіргі жағдайға келсек, қазір Абай жоқ. Болған күнде де біз оны тыңдар ма едік, тыңдамас па едік, ол тағы бір бөлек мәселе. Біздің қазір қалыптастырып жатқан буынымызға үмітпен қарағым келеді. Прагматик ұрпақты өмірге әкелсек деп ойлаймын. Бұрын романтик, әдебишалыс буын алда болды. Енді өмірге әлдеқайда сергек қарайтын, іскер, өз құқығын таптатпайтын, жігерлі, заңға сауатты буын пайда болады деп үміт қыламын. Және оның алғышарттары да бар. Ендігі құндылықтар кешегіге қарағанда әлдеқайда анық болады. Әрине, қашан да кейінгі буынға алдыңғы толқынның көңілі толмаған. Сонда да келесі буын кешегі буынның қателіктерінен ада болады деп сенем.
– Сол жастар өмірді қалай түсініп жүр?
– Бұрынғы ұрпаққа қарағанда, қазіргі жастар өмірге жақын. Үлкендер «өмірді Әуезовше түсінгілері» келеді. Ол бірақ сиректерге ғана жұғатын қасиет. Алпысыншы-сексенінші жылдары әдебиетке, өнерге келген буын – бұлардың барлығы кешегі әуезовтердің шуағына елітіп, өмірді «мәдени әлем» деп түсініп келді. Бұлар аз ғана шоғыр боп өмірден өтеді. Мүмкін келесі ұрпақтың ішінде романтиктер, әдебиетке құмар жекелеген топтар болатын шығар. Бірақ жалпы қоғам сапалы болады. Ендігі жастар аға буындағы: «мен не істей алам» деген дәрменсіздікпен емес, «мен өзгертпесем, кім өзгертеді» деген сау амбициямен ғұмыр кешер, күресер.
– Жазушылықтың өлшемі бар ма? Мысалы, мынандай ғып жазсаң сен жазушысың, әйтпесе жазушы емессің деген. Сіздің әдебиетке жақындығыңызды білеміз. Жазған әңгімелеріңіз де бар. Бірақ қазір жазбайсыз. Сіз үшін жазушылық деген не?
– Осы бір ішкі талап, көп адамдардың жазбауына әсер етті. Бұл – жақсы қасиет деп ойлаймын. Жас кезде, жазуға енді ден қойып келе жатқанда, бәрі оңай боп көрінеді. Жазушы боламын деген адам, алдымен жақсы оқырман болып қалыптасады. Оқырман ретінде сүйсінесің, оқисың, салыстырасың, талдайсың, «е бұлай жазу қиын емес екен ғой» деген бір кішкене күпірлік ойлар пайда болады. Бейімбет, Сайындарды оқығанда жазу оңай сияқты болып қалады. Осылай да атақты жазушы болуға болады екен деп ойлайсың. Басқа жазушыларды оқисың да, «мынандай жаңалықтар тапқан екен» деп ойлайсың. Соның бәрін өзіңе қабылдайсың да, әдебиетке деген шын құштарлығыңыз болса, мүлде басқа қиырларды, басқа тараптарды шиырлағымыз келеді. Осылай өзіңе деген талаптар күшейе береді. Еңбекқорлығы, табандылығы болса, адам өзін табады. Ал ондай болмаса, өзінің ішінде жақсы әдебиетшіні қалыптастырады да, басқа салаға кетіп қалады. Баяғыда Хэмингуейдің күнделіктерін оқыдым. Теңіз жағасындағы үйінде жазған. Ол шамамен былай жазады: «Таңертең тұрдым да жағалауға бардым. Балықшылардың өмірін көрдім, таныстым. Ойымда бір сюжет бар еді. Үйге келдім де таңғы тамақ алдында жазып тастадым. Түске дейін тағы бір жерге бардым да, үйге кеп екінші әңгімені толық жазып бітірдім. Сосын, кешкісін барға барып келдім де, шамның жарығымен үшінші әңгімемді жаздым. Бір тәулікте толық аяқталған үш әңгіме жаздым. Не деген шебермін!» деп мақтанып жазады. Мұқағалидың күнделігін еске алайық: «Мен бір тәулікте «Ильич» поэмасын жазып тастадым. Менен асқан ақын бар ма?!» деп әсерленетіні бар. Ол поэманы оқыған адам шығарманың Лениннен бұрын, мүлдем соны шабыттағы поэзиялық қуаты күшті шығарма екенін түсінеді. Осындай дүниелерді қатты әсерленіп Тұрсынжан Шапай ағама айттым. Жиырма жастардағы кезім. Ағам күлді де, «Кубадағы кезі ғой» дейді. «Иә, Кубадағы». «Ал сол деңгейге жету үшін Хэмингуей қанша чемодан әңгіме жазды, білесің бе?» деді. Яғни адамға машық керек. Жазушылық кәсіпте бұл өте маңызды фактор. Жазушылық деген үлкен еңбекпен, қайтпайтын қайсарлық, табандылықпен, машықпен келетін бір тылсым өнер ғой. Мен өз ішімде жақсы ма, жаман ба, әдебиетшіні қалыптастыра алдым. Бірақ әзірге жазушы болған жоқпын. Тағдыр шығар...
– Бірақ жақсы оқырмансыз?
– Оқырманмын.
– Қазақ бұрын саяси сергек болды ма? Бүгін осы сергектіктің жоқтығының кесірі қандай?
– Бұрын да, бүгін де қазақ саяси сергек емес. Сергектік деген дүние енді-енді қалыптаспаса, қазақ өзін саяси ел ретінде әлі көрсете алған жоқ. Оның алғышарттары Алашорда кезінде болған шығар. Алаштықтар халықты сергектікке ұмтылдырды. Бірақ қазақ инертті халық. Дүрмекшіл халық. 1916 жылды қараңыз. Қазақ халқы саяси сергектік таныта алды ма? Алашорда көсемдері айтты: «Әй, қазақтың баласы, окоп қазсаң да бар соғысқа. Ең болмаса, сапқа тұруды үйренесің. Әскери маршты, қалай жүріп-тұруды үйренесің. Шекара асып, оқ-дәрінің исін иіскеп келесің. Үйрен, бүкіл әлем соған бара жатыр» деді. Әскери-саяси ұлтқа айналудың алғашқы шарттарын жасағысы келді. Саяси сергек ұлт болсақ сонда имановтардың соңынан еріп, сойыл сүйреп соғысар ма еді? Соғысқанда да, қырып соғысқан жоқпыз ғой. Елумыңдап жиналдық та, 200-500, ұзаса мың қаралы орыс әскерлерінен жеңіліп қала бердік. Егер біз сол кезде орысты талқандап, шекарамызды бекітіп алсақ, сонда айтуға болады. «Біз саяси сергек, әскери ұлтпыз» деп. «Ойбай, баламды соғысқа бермеймін» деді. Бәрібір берді соңында. Немесе үдере көшті. Осындай нәрселерге намысың келеді. «Қилы заманды» оқып отырып, қатты шамданасың. Бұл Әуезовтің көркемдігінен бұрын, өте деректі шығармасы. Сол кездегі көтерілістің сипатын көрсетеді. Әуезов оған өте абзал, адамгершілік тұрғыдан келеді. Бірақ он-жиырма мың адам болып, айналдырған жүз қаралы солдаттан жеңіліп қалады. Әскери, саяси сергек ұлт сондай жағдайда салғырттық, әлсіздік көрсетер ме еді?! Жеңілгенімен қоймай, елін-жерін тастап Қытай ауып кетеді. Отыз мыңдай адам шекара асып көшті. Ал не болды? Керісінше, жеріңді босатып бердің ғой отарлаушы халыққа. Біз Кавказ халықтары сияқты тістеген жерімізде тісіміз, ұстаған жерімізде тырнағымыз қалсын деп соғыса алдық па? Жоқ. Сол 1916 жылғы оқиға қазақ халқының саяси сергек емес екенін көрсетті. Одан кейін алашордашылар саяси сергектікке ұмтылды, рас. Бірақ үлкен империямен соғысу қиын болды. Ақпараттық соғыстың өзі ауыр болды, жеңілді. Ал қазір әлі сергек емеспіз. Ол үрдіс өте жәй жүріп жатыр. Қалай болатыны белгісіз, аяқталмаған үрдіс. Саяси сергек деп грузиндерді, украиндерді айт. Тіпті іргеміздегі қырғызды айт. Бір мысал айтайын: Қырғызстанға бардым, таксиге отырдым. Бішкек пен Ыстықкөлдің арасындағы жолды жөндеп, қайта салып жатыр екен. Жүргізушіге: «Жол жасап жатқан кім?» деп едім, «Қытай компаниясы» деді. «Атамбаев осы жолдың ақшасын жеп жатқан шығар, иә?» деп жүргізушіге әдейі сұрақ қойып едім: «Жоқ» деді. Мен таңғалып: «Қалай жемейді?» десем: «Жеп көрсін, жегізбейміз!» деді. Бізде, Қазақстанда қарапайым таксист «президентке жегізбеймін!» деп айта ала ма? Ал қырғыздар қарапайым халқынан бастап, «халықтың ақшасын ешкімге жегізбеймін, жеп көрсін!» деп айта алатын деңгейге жеткен. Саяси сергектік деген – осы.
– Енді қысқаша Прусттың анкетасына жауап берсеңіз.
– Иә.
– Сіз қайран қалатын әскери оқиға?
– Кенесарының жеңілісі және Кенесарыға жасалған сатқындық. Рүстем мен Сыпатайдың әрекетін жалпы түсіне алмаймын. Кенесарының әскерінде жағдай қиын болған. Орыс барлаушысы Герннің жазуынша жүз шақты адам ашаршылықтан, алпыс шақты адам тырысқақ ауруынан өлген. Соған қарағанда, Кенесары әскерінің ішінде сұмдық күйзелістер, жоқшылықтар болған. Бірақ қырғыз манаптарына хат жазып тұрып: «Сендер түнде келіп басыңдар. Қанша екендеріңді білдірмеңдер. Даңғаза ғып, әскерлеріңді көп қып көрсетіңдер. Сонда біз тұра қашамыз, Хан Кенені тұтқындап аласыңдар» деп қырғыздарға «қос батырдың» хат жазуы – сатқындық емей не? Он екі мың дулат руының әскерінің қашып кетуін немен түсіндіресіз? Бұл бүгінгі дулаттарға мүлдем қатысы жоқ, әрине. Бірақ осыны бір-екі дулат жігіттердің алдында айтамын деп, олар қарадай ренжіп, таңға дейін дауласқанбыз. Бізде сатқындықтардың да тарихи жазылуы керек.
– Адамдардың қай қылықтарын ең алдымен кешіру керек?
– Ашуын.
– Сіздің сүйікті музыкантыңыз?
– Елдос Еміл. «Көкмойнақтың үйірі» жырын сирек, бірақ сүйіп тыңдаймын.
– Сіздің ең басты ермегіңіз?
– Көркем, деректі әдебиет оқу және көркем фильмдер көру.
– Сіз үшін ең үлкен бақытсыздық не?
– Осы сұраққа жауап бере алмаймын. Өте ауыр сұрақ.
– Бәрінен де бетер нені жек көресіз?
– Көлгірлікті.
– Әңгімеңізге рахмет! Құдай қазақты бақытсыздықтан сақтасын!
Әңгімелескен Бағашар ТҰРСЫНБАЙҰЛЫ.
"Қазақ әдебиеті"