Талғат ТЕМЕНОВ: ҰЛТТЫҚ КИНОНЫ ҰЛТТЫҚ МЕНТАЛИТЕТІ БАР АДАМ ҒАНА ТҮСІНЕДІ
Өмірдерек
Талғат Досымғалиұлы ТЕМЕНОВ.
Туған жылы мен күні: 1954 жылдың 23-ші қарашасы.
Туған жері: Алматы облысы, Шелек ауданы, Малыбай ауылы.
Мамандығы: режиссер, актер.
Білімі: жоғары. Құрманғазы атындағы Ұлттық консерваторияның актерлік бөлімін, сонымен қатар Мәскеудің режиссерлер даярлайтын екі жылдық курсын бітірген.
Өнер жолы:
1976 жылы Талдықорған театрында актер;
1986 - 88-жылдар аралығында «Мосфильмде» режиссер;
1988 - 94-жылдары «Қазақфильм» киностудиясында режиссер;
1994 - 2000 жылдар аралығында Т. Жүргенов атындағы Өнер академиясында ректор;
2001 - 2003 жылдары «Қазақфильм» киностудиясында көркемдік жетекші;
2005 жылы «Көшпенділер» мега-жобасында қоюшы-режиссер;
және сол - 2005 жылдан бері Ғ.Мүсірепов атындағы Қазақ мемлекеттік академиялық балалар мен жасөспірімдер театрының директоры және көркемдік жетекшісі.
Атақтары мен марапаттары:
Қазақстан Республикасының халық артисі; профессор.
Көптеген халықаралық кино-байқаулардың жүлдегері.
Қазақстан Ленин комсомолы сыйлығының лауреаты.
Өмірдерек
Талғат Досымғалиұлы ТЕМЕНОВ.
Туған жылы мен күні: 1954 жылдың 23-ші қарашасы.
Туған жері: Алматы облысы, Шелек ауданы, Малыбай ауылы.
Мамандығы: режиссер, актер.
Білімі: жоғары. Құрманғазы атындағы Ұлттық консерваторияның актерлік бөлімін, сонымен қатар Мәскеудің режиссерлер даярлайтын екі жылдық курсын бітірген.
Өнер жолы:
1976 жылы Талдықорған театрында актер;
1986 - 88-жылдар аралығында «Мосфильмде» режиссер;
1988 - 94-жылдары «Қазақфильм» киностудиясында режиссер;
1994 - 2000 жылдар аралығында Т. Жүргенов атындағы Өнер академиясында ректор;
2001 - 2003 жылдары «Қазақфильм» киностудиясында көркемдік жетекші;
2005 жылы «Көшпенділер» мега-жобасында қоюшы-режиссер;
және сол - 2005 жылдан бері Ғ.Мүсірепов атындағы Қазақ мемлекеттік академиялық балалар мен жасөспірімдер театрының директоры және көркемдік жетекшісі.
Атақтары мен марапаттары:
Қазақстан Республикасының халық артисі; профессор.
Көптеген халықаралық кино-байқаулардың жүлдегері.
Қазақстан Ленин комсомолы сыйлығының лауреаты.
- Қазіргі қазақ киносы десек, Талғат Теменов - Талғат Теменов десек, кино әлемі көзге елестейтіні белгілі. Сонау 80-жылдардан бері көрермен көзін көгілдір экран арқылы қуантып келе жатқан азаматсыз. Театрдағы еңбектеріңізді былай қойғанда... Ал енді, өнер қыранының шын бағасын халық берері бесенеден белгілі жағдай. Десек те, өз-өзіңізге осы уақыт ішінде баға беріп көрдіңіз бе? Сіз үшін Талғат Теменов деген есімнің салмағы қандай?..
- Мүмкін, баяғы балаң кезде, албырт кезде, аңғал кезде - жас кезімізде, алды-артымызға әлі қарамаған, артық-ауыс сөз айтып қалған кездерде, үлкен бір армандардың, қиялдардың жетегінде жүріп, осылай «Талғат Теменов болып қалыптассақ» деген ой болғаны хақ. Олай болуы тиіс те, заңдылық та еді. Бірақ уақыт өте келе неғұрлым өнерде еңбек еткен сайын, соғұрлым өзіңе деген талап та күшейеді. Кейде күннен-күнге көктем жылуына еріген қардай, көз алдымызда кейбіреудің кішірейіп бара жатқанын ойлағанда, өз-өзіңнен ұяласың. Себебі бүгінде осындай атақ-абыройға ие болғанның өзі, мен үшін үлкен жауапкершілікті алға қойып, алды-артың солай айқындала түсетін сияқты. Осы күнгі қазақ өнерінің көп сарбаздарының бірі боп шапқың келсе, қолдан келсе, бірде болмаса бірде халықтың көңілінен шықсам, мен үшін үлкен бақыт осы деп білемін. Ал басқасының барлығы:
«Сенбе жұртқа тұрса да қанша мақтап,
Әуре етеді ішіне қулық сақтап.
Өзіңе сен, өзіңді алып шығар,
Еңбегің мен ақылың екі жақтап», - деп Абай айтпақшы... міне, мен де осы пікірді ұстанған жанмын.
- Адам баласының әрбір кезеңінің өз ерекшеліктері болады ғой. Балалық шақ бір бөлек әлем. Жастық дәурен өзінше бір құбылыс деген. Сол сияқты, сіздің өнердегі өміріңізді де әр кезеңге бөлуге болады. Әлемнің алғашқы баспалдағына имене аяқ артқан баяғы бала Талғат пен қазіргі аға Талғаттың арасында қандай айырмашылық бар? Шығармашылығыңыздың ең гүлденген шағы деп қай кезді айта аласыз?
- Әрине, балалық кез деген бұл - адамның ең бір керемет шақтары.
Баяғыда бір ұлы жазушы: «Адам жеті күн ғана өмір сүреді, қалған жетпіс жыл бойы сол жеті күнгі өмірін жырлап өтеді», - деген екен. Біз де бала кезде аңғал болдық, ақынжанды болдық, жақсылыққа, сұлулыққа іңкәр болдық. Поэзияға, әдебиетке, эпосқа, қазақтың ән-жырына, күйіне, биіне ғашық боп өстік. Сол себепті де бойымызда жақсылыққа деген бір ұмтылыс сезімдері пайда болды. Бүгінгі күндері болса, алды-артымызға қарай алатын, ақыл тоқтатқан кезеңімізде, өзіміздің істегенімізден гөрі, істейтініміздің көп екенін түсінген кезде, кейде ұйқыңнан да ерте оянады екенсің. Тіпті түнде шырт ұйқыдан оянып кетіп, неше түрлі ойларға батасың. Кейде өз-өзіңе ренжисің, кейде өзіңді жек көресің. Мұның барлығы өнер адамы үшін кәдімгі құбылыс деп білемін. Бірақ менің осы уақытқа дейінгі өнер жолымдағы, шығармашылығымдағы жеткен биігім қай деңгейде деп ойлаушы едім. Қалай десек те, мен әлі ештеңеге де жеткен жоқпын. Менің шығар биіктерім енді ғана күрделене түсті, шыңдарым әлі алдымда деп ойлаймын. Өзімнің жоспарым да, өсу жолындағы шын ниетім де осы.
- Ендігі әңгімемізді қазіргі қазақ киносына қарай бұрсақ. Қазіргі кинода, әсіресе, жастарға арналған кинода актерлік шеберлік ақсап жатады дегендей пікірлер бар. Образға ену шынайылығы әлі де болса жетіспейді деп жатады. Кейде, тіпті осы киноға түскен ұл немесе қыз кім десе, ол - заңгер немесе әнші, болмаса мүлде басқа да техникалық оқу орнының студенті екен деген сынды әңгімелерді халық айтып жатады. Режиссердің бұған берер жауабы: «ол - мен үшін түрі келсе, кейіпке енсе болғаны» дейді. Сонда, актерлік шеберлік кинода екінші планда тұра ма? Бұған не айтасыз?
- Әр адам өзінің мамандығымен айналысқаны дұрыс. Егер тіс дәрігерінің орнына зоотехник маманы барып жұмыс істесе, паровоз жүргізушісінің орнына ұшқыш отырса, ұшқыштың орнына шахтер келетін болса, өмірде хаос болады. Сол секілді, үлкен өнерде әсіресе, кино, театр саласында шын мәнінде, кәсіби маманның болғаны дұрыс. Оның үстіне, актер шеберлігі тек қана білімділікті ғана емес, бұл ең алдымен интеллектіні талап етеді. Сонымен бірге, адамның Алла сыйлаған, табиғат берген сырт келбеті мен түр-тұлғасынан басқа, актердің дауысы, болмысы, бойы, ойы, көзі, сөзі, жан-дүниесі, оның философиясы, қынжылысы мен күйзелісі, қуанышы мен қайғысы - осының барлығы экранда, көз алдымызда көрініп тұрады. Өйткені көз - адам жанының, ішкі дүниесінің айнасы демекші, актер неғұрлым терең болған сайын, соғұрлым оның образды аша түсері хақ. Мысалы, қараңызшы. Кезінде Нұрмұхан Жантөриннің экранға бір жылт етіп шыққанының өзі үлкен бір құбылыс болатын. Әнуар Молдабеков, Шәкен Айманов, Елубай Өмірзақовтар, тіпті көбіне басты рөлде ойнамаса да Серке Қожамқұловтың бір эпизодының өзі неге тұрады?! Міне, олар - кәсіби мамандар. Олардың жасағандарының барлығы - кәсіби дүниелер болып тарихта қалды. Әрине, актер емес адамдарды киноға түсіру кезінде режиссер ретінде өз басымда да болды. «Бөлтірік», «Торо», «Қайдасың, Шапай?» фильмдері балалар кинолары болғандықтан, балаға лайық актер болмағандықтан, біз балаларды киноға түсуге алдық. Бірақ жүздеген, мыңдаған адамның ішінен біреуін ғана тауып, таңдауымыз керек. Ол баланың бойы, ойы, қиялы, қозғалысы, көзі, мінезі, осылардың барлығы актер жанының ішкі философиясымен ұштасып, режиссердің ішкі ойымен ұштасып, қатар ұшқан аққудай бір-біріне үн қоса білмесе, ол образ болмайды. Ал мен тек қана типаж түсіремін деп елдің бәрін киноға тықпалай беру - ол киноны бірнеше қабатта емес, киноны жалаң, жұқалтаң қабатта, қараңғы тұрпатта көруге әкеп соғады. Сондықтан неғұрлым кәсіби актерлер түссе, соғұрлым кино да ұтымды шығады. Өз көзқарасым, қашанда әр нәрсеге тек қана кәсіби тұрғыдан келген дұрыс деп есептеймін.
- Қазіргі қазақ киносында көпшілік сынына ұшырап жатқан фильмдер жайында сіздің ой-пікіріңіз. Көрерменге жағу үшін не істеу керек?
- Көрерменге жағу үшін не істеу керек деген сұрақтың жауабын білсем, онда мен де бақытты болар едім. Бұл - өте қиын сұрақ. Кезінде Димекең - ұлы Дінмұхаммед Ахметұлы Қонаевтың айтқан сөзі бар екен: «Бүгінгі қазақ әлемінде екі проблема бар. Біріншісі, «Қайрат» болса, екіншісі «Қазақфильм», - деген екен. Кезінде Димекең айтқан осы проблемалар әлі күнге өзінің заңдылығын жойған жоқ. «Қайрат» та, «Қазақфильм» де кез келген кеудесінде жаны бар, жүрегі қазақпын деп соққан азаматтың қай-қайсысының да алда тұрған проблемасы. Мүмкін, үлкен өмір көшінде бұлардың да болғаны керек болар. Дегенмен қазақ киносын тек қана қазақы қаны бар, қазақи жүректі, қазақи сезімі бар, халыққа, елге деген сүйіспеншілігі бар намысты азамат қана алға сүйрей алады. Қазақ киносын сондай жандар түсіргенде ғана ол нағыз қазақ киносы бола алады. Біз қанша жерден Голливудқа барсақ та, неше түрлі кинофестивальдерден үлкен жүлделер алсақ та, бірақ ол кинолар мен мультфильмдер елдің, халықтың, көрерменнің көңілінен шықпай жатса, ол жүлдеде мән де, мағына да болмайды. Сондықтан ұлттық киноны ұлттық менталитеті бар адам ғана түсіреді. Бұл - өмірдің заңы. Бұл - кез келген мемлекеттің, кез келген киностудиялардың жай ғана емес, бұлжытпай орындайтын қағидасы.
- Сіздің көп киноларыңызды былай қойғанда бір ғана «Махаббат бекеті» фильміңіз талай жанның жанын жадыратарына ешкімнің дауы жоқ. Ал енді қазіргі заманға сай осы тағдырлас фильмдер түсіру ойыңызда жоқ па? Жалпы, болашақ жоспарларыңызбен бөліссеңіз...
- «Махаббат бекеті» киносы шын мәнінде, талай көрерменнің көңілінен шыққан фильм деп естіп жүрмін, ол жайында жазылып та, айтылып та жатыр. Жалпы, мұндай киноның басқа кинолардан айырмашылығы бұл туындыда: адалдық, ақтық, махаббат, сезімталдық, сұлулық, сұлулыққа ұмтылу, сезім жолындағы күйзеліс, әділетсіздік, қараулық, күйе жағарлық, көзбояушылық, сатқындық атаулының бәрі бар. Бұл кинода сүйген жандарды ең соңында кездестіру заңдылығы болғаны себепті бұл фильмді көрерменнің көкейінен шықты деп айтар едім. Өйткені бұл киноны көрген әрбір жас буын жақсылыққа іңкәр, тазалыққа жаны құштар болып шығады. Оның жүрегі поэзияға, әнге, сұлулыққа толады. Оның көңілі әрдайым күмбірлеген күйдей, шалқыған әндей болып тұруға ұмтылады. Сондықтан мұндай кинолар көрерменге жақсы әсер қалдырады. Көрген адамның жаны байып, марқайып шығады. Ал осы күнгі кейбір киноларды көргенде жаның ашиды. Өмірдің күнделікті күйбең тіршілігін көрсете беру, қаны ағып тұрған жаңа жарақатқа тұз сепкендей елдің жанын одан әрі күйзелтеді. Бұл - өнердің миссиясы емес. Бұл - ат төбеліндей ғана қауымның уақытша алданышы. Әсіресе, шетелдік демократияшыл сыншылардың біз осындай да осылай, өзіміздің күнгей де көлеңкелі жақтарымызды көрсетіп жатырмыз дегендей кезеңдік пікірлерінің көкезу жемісі деп білемін. Өз басым мұндай позицияны құптамаймын, қабылдай алмаймын.
Ал енді алдағы жоспарларыма келер болсақ, шын мәнінде, «Көшпенділерден» кейін кино түсірмедім. Кино түсірмеуімнің объективті де, субъективті де себебі бар. Киностудияның бұрынғы басшылары қызғаныштан ба, күншілдіктен бе, іштарлықтан ба, ол жағын қалай деп айтсақ та, біздің менталитетімізде бар қасиет қой, кино түсіруге маған мүмкіндік бермеді. Бірақ мен де бекер отырған жоқпын. Осы төрт жылдан бері мен Ғ.Мүсірепов атындағы Қазақ мемлекеттік академиялық балалар мен жасөспірімдер театрының директоры және көркемдік жетекшісі қызметін атқарып келемін. Осы уақыт ішінде біздің театр сахнасына көптеген жақсы қойылымдар келді. Театрымыздың қазіргі күні сыртқы келбетіне ішкі шығармашылық бет-бейнесі жарасып, кәсіби тұрғыда кереметтей өсіп-өзгерді деуге болады. Бүгінде театрымыз - кірген адам шыққысыз хал кешердей тамаша күйде деп айтуға әбден негіз бар.
Кинодағы жоспарларым жөнінде айтар болсам, «Қазақфильм» киностудиясы осы жақында ғана менің «Ажал алқабы» деген киносценарийімді қабылдады, өндіріске кетті. Алдағы күндері актерлерді іріктеу кезеңі басталады. Кино түсірілетін жерді таңдау секілді мәселелерді осы жылдың аяғына дейін бітірер болсақ, келер жылдың соңына дейін киноны түсіріп бітсек деген жоспар бар.
- Театр туралы сөз қозғап қалдыңыз. Театрдың қазіргі жағдайы, шығармашылығы турасында тағы да бір-екі ауыз әңгіме өрбітсеңіз.
- Кейінгі кездері театрдың ішкі-сыртқы келіскен келбетіне сай артистік труппасы да сүзгіден өтті. Театр ғимараты бұдан 4-5 жыл ілгеріде күрделі жөндеуден өткізілді. Бұл сол кездегі қала әкімі, қазақ халқының бұл күндегі біртуар азаматы, үлкен саясаткер, өнердегі адамдарға қарлығаштың қанатымен су сепкендей болып жүрген азамат - Иманғали Тасмағамбетов мырзаның арқасында жүзеге асты. Әрине, Елбасының қолдауы болды. Президентіміз күрделі жөндеуден өткен театр ғимаратын арнайы көру мақсатында театрдың 60-шы маусымының ашылу салтанатына қатысып, «Қыз Жібек» спектаклін тамашалап, өнер шаңырағына ат басын бұрып кеткен болатын.
Одан кейін де театрда көптеген жұмыстарды қолға алдық. Шығармашылық ұжымда санда бар, сапада жоқ, өз орнын таппай, адасып келген немесе біреудің жалғыз «қоңырауының» арқасында келген неше түрлі артистер болды. Театрды ешқандай қатысы жоқ адамдардан «тазаладық» десек болады. Бүгінде театрдың негізгі құрамы - жастар. Онда да, талантты жастар. Біз оларға қолдан келгенше барлық мүмкіндіктерді жасап отырмыз. Театрдың қасында 40 адамдық жатақханамыз, қонақүйіміз бар. Театрда би билейтін зал, спорт залы, кино көруге арналған зал, асхана, әнші-актерлердің әнін жазатын студиямыз бар. Өткен жылы «Біздің үйдің жұлдыздары» атты театрдың әнші, актерлері айтатын әндер дискісін шығардық. Сонымен қатар, бильярд ойнауға арналған бөлме де театр артистері үшін жасалған. Бұлардың барлығы - қызметкерлеріміздің әлеуметтік жағдайы. Ал шығармашылық жағдайына келер болсақ, артистер таңертең ертемен тұрып, сағат 9 жарымнан бастап биге келеді. Олар өздерінің сырт пішіндерін қалыпты ұстау мақсатында әр күні бір сағат бойы би жаттығуларын жасайды. Сахнадағы сұлулық, сахнадағы кейіп пен келбет тек қана бет сұлулығы емес, тән сұлулығы, дене сымбаттылығы секілді қажеттіліктерінің барлығы артист маманы үшін ауадай керек. Сондықтан бұл сабақтар бізде міндетті түрде жолға қойылған.
Сонымен қатар кейінгі 3-4 жылдың көлемінде біздің театр Қазақстанның барлық облыстарында гастрольдік сапарлармен болып, аймақтарымызды түгелімен дерлік аралап шықтық. Алыс-жақын жерлердегі театр фестивальдеріне қатыстық. Қазан, Уфа, Бішкек қалаларында Халықаралық фестивальдерде болдық. Ал келер жылдың наурыз, сәуір айларының бірінде театрымыз өз тарихында бірінші рет Мәскеуге үлкен гастрольдік сапармен барады. Бұл - тек қана біздің театрдың ғана емес, бүкіл қазақ өнерінің, қазақ елінің абыройы деп білеміз. Бұл мақсатты біз жете түсінгендіктен, соған қазірден қызу дайындық үстіндеміз. Міне, қарашаның 17 - 27 аралығында Сеул қаласында өтетін «Жібек жолы» атты Халықаралық театр фестиваліне «Мулен-Ружға шақыру» спектаклімен қатысудың сәті түсіп отыр. Бұл да театрдың мақтанышы, белесі, шыққан тағы бір биігі деп айтуға болады.
- Атаққа қалай қарайсыз?
- Жалпы, атақ ақымаққа қонса, ақымақ адам одан әрі ақымақ болады, ақылды жанға бітсе келіп-кетер пайдасы болар, болмас, білмеймін. Бірақ атақты болғанның кімге болса да зияны жоқ деп білемін. Атақ дегеніміз сонау Кеңес Одағы кезінде, Совет интеллигенциясы тұсында оларды бір идеология бағытында ұстап отыру мақсатында және оларды атақ арқылы әлеуметтік жағдайын жасап, көлік, пәтер, саяжайларын жасап, демалыс орындарына жолдама беріп, бір идеологияға жетелеп отырды. Осындай берілген сый-сияпаттар арқылы да сол кезеңдерде үлкен идеология жүрді. Олардың барлығы сол идеологияға, сол кезең іліміне, коммунизм, большевизмге қызмет етті. Ал дүниежүзіндегі актерлерге берілетін атақ ол - шығармашылық адамы үшін, актерге немесе режиссерге жасаған жұмысы үшін берілетін марапат, сый-құрмет. Бүгінгі күні барлық сала қызметкерлеріне Қазақстанның еңбек сіңірген қайраткері атағын береді. Бүгінде ол атақты шахтер да, актер да, вахтер да алатын болды. Былайша айтқанда, қойшы да, сиыршы да, жылқышы да алады. Ал Қазақстанның халық артисі, Қазақстанның еңбек сіңірген артисі деген атақтар - сахнагерлер мен сахнадағы өнер шеберлерінің еңбегін ескеру, бағалау. Шындап келгенде, сол бір атаққа қосылатын ақшалай не материалдық қосымша сыйақы деген болмайды. Болса да, ол бүгінде бір, бір жарым мың теңгенің көлемінде ғана ғой деймін. Осы тұрғыдан келгенде, көршілес қырғыз, өзбек, Ресей, Кавказ елдерінде «халық артисі», «еңбек сіңірген артист» деген атақтар сақталған. Өз басым осындай қиын кезеңдерде өнер деп жүрегі соққан азаматтар, әсіресе, облыстық театрлардың актерлері азғантай ғана айлықты місе тұтып өмір сүріп жатқан кезде, театрды, өнерді тастамай, өнер дейтін құдіретті сатпай, халық үшін еңбек етіп жатқан кезде, осы атақтарды беруді қайта қолға алатын болса, ешқандай мемлекет те, үкімет те ұтылмас еді. Бұл тек қана сол артистеріміздің жанына «жақсының жақсылығын айт, нұры тассын» демекші, жақсының жақсылығына қосқан мемлекеттің сый-сияпаты болар еді.
Өз басыма келер болсам, мен үшін ең үлкен атақ, ең үлкен сый-құрмет ол - көрерменнің қошеметі. Мен үшін одан асқан сый жоқ қой деймін.
- Қазақтың қандай қасиетін жоғары бағалайсыз? Сізге қай жағы, несі ұнамайды?
- Ұнамайтын қасиеттер көп қой. Абайдан асырып қалай айтуға болады? Әрине, қазақ халқының көптеген халықтарға қарағанда жақсы қасиеттері көп. Жүрегі қазақ деп соққан кез келген жан қазақтың жақсы қасиеттерін жоғары бағалайды. Жаман қасиеттерін де біледі. Бірақ әр нәрсеге бүгінгі күннің биігімен емес, ертеңгі күннің мүддесімен қарағанды жөн көремін. Мүмкін, осы ойға бұрын менің өрем, деңгейім жетпеген болар. Ал осы күні мен басқаша ойлайтын болдым. Бұрын бәрі Мәскеуге қарап тұрған шақта менің жеке паспортымды елшілік беріп тұрғанда, мәскеулік шенеуніктер құжатты қолыма бермеген кезде жаным қатты күйзеліп еді. Содан сәл кейін еліміз егемендікке жетіп, тәуелсіздігін алған тұста мен шын мәніндегі дербестіктің мәнін жете ұқтым. Ал бүгінгі күні алаңдайтын, қиналатын ештеңе болмаса да, мен ертеңгі күнге көбірек алаңдаймын. Бұл - менің шын сөзім. Өйткені біз бүгінгі күнмен ғана өмір сүрсек, онда біздің эгоист халық болғанымыз. Біздің бағымыз - бала-шағамыз, үрім-бұтағымыз, яғни болашақ өскелең ұрпаққа не қалдырамыз? Осы тұрғыда ойлау керек! Сол жағынан келгенде бүгінде алдымызда екі түрлі мәселе тұр. Бұл - еліміздің, жеріміздің тәуелсіздігі мен бостандығы. Екіншісі, аумалы-төкпелі күй кешкен қазақ тілінің орны мен рөлі. Осы екі нәрсе ғана мені көбірек алаңдатады, қынжылтады.
- Атақ, даңқ туралы айтып жатырмыз. Енді айтылған нәрселерден Алла сізді кенде ғып, кенже қалдырған жоқ деген ойдамыз. Десек те, бақыттың бастауынан сусындап отырған өзіңіздей жанның нендей арманы барын білгіміз келіп отырғаны... Әлі де әттеген-ай дегізетін армандарыңыз бар ма?
- Әрине, өнер адамы болғандықтан, ең бір кемеліне келген шақта, ақыл-ойың толыққан, талантың шыңдалған кезде, ұшқыр сезімнің қанаты әлі қайырылмай тұрған кезде үлкен дүниелер жасағың келеді. «Көшпенділерді» түсіргеннен кейін «Томирис» атты үлкен киносценарий жаздым. Одан кейін «Зарина патшайым туралы аңызды» жаздым. Осы сценарийлердің қай-қайсысы да бүгінгі күнгі қазақ рухани дүниесіндегі кең арналы өзенге татырлық дүниелер. Бүгінде осы шығармаларымның бәрі қағаз бетінде ғана, менің жүрегімде үлкен арман болып қана қалып отыр. Мені қынжылтқан мәселелердің көбісі осы дүниелерде бар, сонда жазылған, қамтылған деп айтуға болады. Сондықтан менің арманым - осындай үлкен дүниелерді кино ғып түсіріп, елге, қазақ халқына сыйласам деймін.
- Әңгімеңізге рақмет!
Сұхбаттасқан
Бақытжан ЖАРМҰХАНБЕТ, «Айқын» газеті. 19.11.09.