Бибігүл ЖЕКСЕНБАЙ, «Жетінші арна» директорлар кеңесінің төрайымы: Таяу уақытта отандық бағдарламалардың үлесі артады
- «Жетінші арна» ойын-сауық бағдарламаларын шығару жөніндегі Endemol компаниясының стратегиялық әріптесі болып табылатын «ВайТ Медиа» компаниялар тобымен жасаған ұзақмерзімді келісімнің нәтижесінде өзінің даму стратегиясын толығымен өзгертті. Бұл телеарнаның ұстанған бағытына, саясатына әсер ете ме?
- «Жетінші арна» даму стратегиясында ойын-сауық бағытын ұстанады. Ал Endemol және «ВайТ Медиа» компаниялары біздің даму стратегиямызға лайықты, қажетті бизнес портфолиосын иеленген. Көрермен аудиториясының талғамын, жас ерекшеліктерін, сұранысын ескере отырып, әріптестеріміздің туындыларының арасынан отандық аудиторияға қажетті өнімдерді контентімізге топтастырдық.
- Отандық сандық теленарықта ресейлік контент басым деп ойламайсыз ба? Ал жүз пайызға қазақстандық көрермен үшін Қазақ-
станда жасалынған отандық контентке өзінділік, форматтар мен идеялардың жетіспеушілігі жайында айтарыңыз бар ма?
- Ұлттық арналардың телевизиялық эфирінде шынымен де ресейлік контент үлесі басым. Біріншіден, қазақстандық көрермендердің талғамы ресейлік аудитория талғамына жақын болуында, сондықтан ресейлік контенттер әркезде жоғары бе-
- «Жетінші арна» ойын-сауық бағдарламаларын шығару жөніндегі Endemol компаниясының стратегиялық әріптесі болып табылатын «ВайТ Медиа» компаниялар тобымен жасаған ұзақмерзімді келісімнің нәтижесінде өзінің даму стратегиясын толығымен өзгертті. Бұл телеарнаның ұстанған бағытына, саясатына әсер ете ме?
- «Жетінші арна» даму стратегиясында ойын-сауық бағытын ұстанады. Ал Endemol және «ВайТ Медиа» компаниялары біздің даму стратегиямызға лайықты, қажетті бизнес портфолиосын иеленген. Көрермен аудиториясының талғамын, жас ерекшеліктерін, сұранысын ескере отырып, әріптестеріміздің туындыларының арасынан отандық аудиторияға қажетті өнімдерді контентімізге топтастырдық.
- Отандық сандық теленарықта ресейлік контент басым деп ойламайсыз ба? Ал жүз пайызға қазақстандық көрермен үшін Қазақ-
станда жасалынған отандық контентке өзінділік, форматтар мен идеялардың жетіспеушілігі жайында айтарыңыз бар ма?
- Ұлттық арналардың телевизиялық эфирінде шынымен де ресейлік контент үлесі басым. Біріншіден, қазақстандық көрермендердің талғамы ресейлік аудитория талғамына жақын болуында, сондықтан ресейлік контенттер әркезде жоғары бе-
дел көрсеткішін көрсетуде. Екіншіден, телеарналар үшін ресейлік жобаларды көрсету құқығы меншікті премьералық өнімді шығару құнына қарағанда едәуір арзанға түседі. Осыған байланысты эфирде телеконтенттің жетіспеушілігі өзінділік, идеялар мен форматтардың жетіспеушілігінен бұрын, ең алдымен экономикалық жағдайға тәуелді. Қазіргі таңда ұлттық ақпарат таратушылардың жарнамалық табысы тұрақты түрде ұлғаюда, осыған сәйкес телеарналардың сапалы премьералық контенттер шығындары да өсуде. Ал ұлттық бағдарламалардың таяу жылдары телеэфирдің басым үлесін иемденуіне алғышарттар басым.
- Cіздің көзқарасыңыз бойынша, Қазақстан телевизиялық контенті қандай болуы керек?
- «Жетінші арна» жаңа даму стратегиясы жоғарыда аталған талаптарды біріктіре отырып, барлық әлемде танымал атанған ойын-сауық бағдарламаларын, сонымен қатар премьералық ұлттық контентті дамудың негізгі бағыты ретінде таңдады. Осылайша «Жетінші арнаның» жаңартылған бағдарламалар кестесін, біріншіден - еуропалық танымал ойын-сауық шоулары, ал екіншіден - ұлттық менталитетіміз бен салт-дәстүр ерекшелігімізді ескере отырып жасалынған, арнайы бейімделген және біртума қазақстандық телебағдарламалар құрамақ.
-Жаңа тартымды ТВ-өнімдерді шығару үшін әріптестер іздестіру қалай жүргізіледі?
- «Жетінші арна» бұл жағынан айрықшаланды. Біздің жаңа даму тұжырымдамамыз, тек әртараптандырылған жобалар кітапханасына ие стратегиялық әріптес ұсына алатын, эфирге үлкен көлемдегі премьералық контентті орналастыруды қарастырады. Сондықтан өнім шығару, бейімдеу және контентті дистрибуциялау саласында әріптестік үшін «ВайТ Медиа» және Endemol компанияларын таңдадық. Компаниялардың телеарна эфиріндегі үлес жиынтығы шамамен 25 пайызды құрайды. Әріптестік көрермендерге, әлемнің көптеген елдерінде табысты өткен ең танымал халықаралық ойын-сауық шоуларын, сонымен қатар жаңа ұлттық біртума және бейімделген жобаларды көрсетуімізге мүмкіндік беріп отыр.
- Қазақстанда жаңа өнімдерді шығару инвестиция үшін тартымды болып санала ма?
- Қазақстанда телеөндіріс нарқы даму жолында. Сондықтан премьералық ұлттық контентті инвестициялау, сөзсіз тартымды. Атап айтқанда, қазақстандық сериалдар мен бағдарламалар бедел көрсеткіштері тұрақты өсуде. Бұл дегеніміз, әсіресе, телеарналардың жалпы санын 10 есеге өсіретін, Қазақстанның цифрлік ақпарат тарату жүйесіне көшкеннен кейінгі ұлттық контентке сұраныстың ұлғаятынын атап өткеніміз жөн. Осыған байланысты біртума өнімдерді шығаруды инвестициялауды қазіргі уақыттан бастау қажет. Ол жағдай - кең көлемді жобалар кітапханасын шоғырландыруға, оны цифрлік ақпарат таратуға көшкеннен кейінгі ақшалы ету құқығына мүмкіндік береді.
- Отандық теленарықта ресейлік контент басым деп ойламайсыз ба? Ал жүз пайызға қазақстандық көрермен үшін Қазақстанда жасалынған отандық контентке өзінділік, форматтар мен идеялардың жетіспеушілігі жайында айтарыңыз бар ма?
- Ұлттық арналардың телевизиялық эфирінде шынымен де ресейлік контент үлесі басым. Біріншіден, қазақстандық көрермендердің талғамы ресейлік аудитория талғамына жақын болуында, сондықтан ресейлік контенттер әркезде жоғары бедел көрсеткішін көрсетуде. Екіншіден, телеарналар үшін ресейлік жобаларды көрсету құқығы меншікті премьералық өнімді шығару құнына қарағанда едәуір арзанға түседі. Осыған байланысты эфирде телеконтенттің жетіспеушілігі өзінділік, идеялар мен форматтардың жетіспеушілігінен бұрын, ең алдымен экономикалық жағдайға тәуелді. Қазіргі таңда ұлттық ақпарат таратушылардың жарнамалық табысы тұрақты түрде ұлғаюда, осыған сәйкес телеарналардың сапалы премьералық контенттер шығындары да өсуде. Ал ұлттық бағдарламалардың таяу жылдары телеэфирдің басым үлесін иемденуіне алғышарттар басым.
- Байланыс және ақпарат министрлігі цифрлік телевидениеге көшу жоспарын дәйектеді. Жоспар бойынша, Қазақстанның цифрлік ақпарат тарату жүйесіне көшуі 2015 жылға дейін жүзеге асырылуы керек. 2010 жылдың 1 желтоқсанынан бастап Қазақстанның барлық аймақтарына ақысыз негізде көрсетілетін, 40 телеарна ақпарат тарататын (қазақстандық және ресейлік) цифрлік спутниктік ақпарат тарату жүйесі іске қосылды. Осы жайында айтарыңыз бар ма? Бұл қаншалықты тиімді және уақытылы?
- Цифрлік спутниктік ақпарат тарату жүйесінің іске қосылуы Қазақстанның 2015 жылға дейін жоспарлап отырған цифрлік ақпарат тарату жүйесіне көшу бағдарламасының бастамасы деп ойлаймын. «Цифрлікке» көшу ірі телеарналардың эфир ширегін
25 пайызға кеңейтеді. Дегенмен республикамызда телевизиялық сигналды қабылдау әркелкілігі бүгінгі күннің өзінде ұлттық ақпарат таратудың дамуын тежеуде. «Қазақстандық телекоммуникациялар» акционерлік қоғамының DVB-S2 MPEG4 спутниктік форматына көшуі бұл мәселенің шешімі болмақ, атап айтсақ 40 ресейлік және қазақстандық теле-
арналар, оның ішінде біздің арнамыз бүгінгі күні шекаралық аймақтарға да жетімді. Бұл телеарналардың өз сигналдарын таратуда жұмсалатын шығын көлемін азайтып, кешенді цифрлік ақпарат тарату жүйесіне көшкенге дейін өз аудиториясын неғұрлым кеңейтуге мүмкіндік жасайды.
- Журналистерге берген сұхбатыңызда, телеарнаның жаңа кестесі 80 пайыз премьералардан тұрады. Олардың арасында Endemol компаниясының көпке танымал The Money Drop британдық шоуы бар. Сондай-ақ көрермендерге «ВайТ Медианың» «Нағыз өмір» атты докудрамасы мен Endemol-дың әлемге танымал жобалары - SupersizeSuperskinny, WipeOut USA, ExtremeMakeover: HomeEdition, SnogMarryAvoid және тағы басқалардың қазақстандық нұсқалары ұсынылатын болады» деген едіңіз? «Тым батысшыл-ресейшіл» болып кетті деген сыннан қорықпайсыздар ма?
- Жоғарыда айтқандай отандық телеөнім шығарушылары әлі де болса шетел контентіне бәсекеге тұрарлықтай дәрежеге жеткен жоқ. Арнамыз ұсынып отырған Endemol компаниясының көпке танымал The Money Drop британдық шоуы қазақстандық көрерменнің көзайымына айналды. SupersizeSuperskinny, WipeOut USA, ExtremeMakeover: HomeEdition, SnogMarryAvoid бағдарламалары сапалы дубляж жасалып, сұранысы жоғары бағдар-
ламалар қатарына енді. Жаңа маусымда арнамыздың контент қорын әлем көрермендері сүйіп көретін бағдарламалармен қатар, атап айтқанда отандық жобалар-
ды ұсынуға аса мән бердік. Алғашқы қазақстандық докудрама жанрында түсірілген «Побег из аула» сериалы, «KZландия» жобасы өз жалғасын тапты. Жобалардың екінші маусымы алғашқысынан әлдеқайда өзгеше, жаңа қырынан көрініс тауып көрерменнің талғамынан шығатынына үміттіміз. Осы маусымдағы тың жобаларымыз - «АЙНА on-line» жобасы мен «Қуырдақ» әзіл-сықақ шоуы. Ал тың жобаларымызды бағалау көрермен еншісінде.
- Сіз басшысыз. Ал басшы идеялардың генераторы. Асылбек Ықсан «Айқынға» берген сұхбатында «Қазақстандық телеарналардың басым көпшілігі жобаны жерсіндіру, халықтың танымы мен табиғатын ыңғайлау деген мүлдем жоқ. Тікелей көшірме жасай салады» деген еді. Сіздерде жаңа жобаларды талқылау, эфирге жолдама беру жағы қалай шешіледі?
- Әлемдік телеиндустрияда «бейімдеу» деген түсінік бар. Әлем халқы сүйіп көретін, бірнеше елде сәтті өтіп, аудитория сұранысына ие болған жобаларды бейімдеу бүгінгі нарыққа тән заңдылық. Осы заңдылыққа сай, әлемнің 12 елінің телекөрермендерінің көзайымына айналған Endemol-дың The Money Drop британдық шоуын қазақстандық көрермен талғамына бейімдеп ұсындық. ТМД елдерінің телекөрермендерінің сүйіп көрер «ВайТ Медиа» компаниясының ең сәт-
ті жобаларының бірі «Фабрика звезд» музыкалық шоуын қазақстандық аудиторияға бейімдеп, көрермен бағалауымен талантты жастарға отандық эстрадаға шығуына жолдама бердік. Отыз жылдан астам көрермен үшін ең таңдаулы бағдарламаның бірі атанған әйгілі «ЧТО? ГДЕ? КОГДА?» зияткерлік ойынын отандық білгірлерді топтастыра отырып, көрермендерімізге бейімдеп ұсындық. Қазақстандық зияткерлердің алғырлығы мен тапқырлығы көрермен назарынан тыс қалмағаны да анық. Жаңа маусымда Endemol компаниясының әлемнің 35 елінде бейімдеген әйгілі Strictly Dancing халықаралық форматын «Звездные танцы/ Жұлдыздар би шашуы» жобасын қазақстандық көрерменге сый-тарту етпекпіз. Отандық телевидение, эстрада, өнер майталмандары қатысатын әсерлі шоу апта сайын көрермендерімізді ғажайып би әлемінің қыр-сырымен тәнті етпек. Жаңа маусымдағы сый-сияпатымыздың бірі - әлемнің 22 елінде ұсынылып отырған канадалық Un gare, une fille форматынан бейімделген «Марат и Жанна» сериалы. Сериалдың басты рөлдерін есімдері белгілі Сергей Погасян мен Ғайни Құдайбергенова сомдайды. Жаңа маусымда «Знаки» атты отандық мистикалық жоба арнамыздың эфир тізбегінен орын алды. Жоба жүргізушісі Венера Нығматуллина.
-Сіздің телеарнаның жаңалықтар бюросы жаңалықтарды беру форматы, сюжетті сөйлету жағынан БАҚ-қа үлкен серпіліс алып келді. «Нысана» бағдарламасының нысанаға дөп тигенін көзіқарақты көрермен біледі. Алдағы уақытта саяси астары бар бағдарлама дайындау жоспарда бар ма?
- Қазақстандық қауымға жаңалықтар ұсынуда арнамыздың ұстанған даму стратегиясындағы басты бағыттарды назарға алдық. Олай дейтініміз - біріншіден, жаңалықтар ұсыну форматы жаңашаланды, екіншіден, жаңалықтар тізбегінде өзектілік пен ақиқатты алға тұттық, еліміздің өңірлерінде тілшілер қосыны мен алыс-жақын шетелдерден арнайы арнамыз үшін, қазақстандық көрермен үшін ең соңғы жаңалықты оқиға орнынан тікелей жеткізетін стрингерлерді тарттық (Ресей, Грузия, Қырғызстан, Израиль). Әлемдік маңызды іс-шараларды тікелей көрермендерімізге жеткізу мақсатында арнайы тілшілерімізді әлемге маңызды жаңалықтарды іс-шара орнынан жеткізу мәселесін де қарастырдық.
«Нысана» қорытынды сараптамалық-ақпараттық бағдарламасы - қазақстандық телеиндустрияда және көрермен алдында өз орнын алған бағдарлама. «Нысана» бағдарламасының шығармашылық тобының шеберлігі халықаралық, республикалық байқаулардан да жоғары бағалануда. Бір ғана бағдарламаның шығармашылық тобының жет-
кен жетістіктері ауыз толтырып айтарлықтай. Шығармашылық топтың қандай да бір байқауға қатысуына арна басшылығы тарапынан ұдайы жағдай жасалынған. Мысалы, «Нысана» бағдарламасының тілшісі Айнұр Омар 2011 жылы «Сорос Қазақстан» қайырымдылық қоры ұйымдастырған журналистер арасындағы байқаудың Гран-при жүлдесінің иегері. Жан дертіне шалдыққандар мәселесін қозғаған «Бөлмедегі бөлек әлем» материалы байқауға ұсынылған материалдар арасында жеңімпаз атанып, тілшіміз қазақстандық дәрігерлер делегациясы құрамында Литваға тәжірибе алмасуға жолдама алды. Радиология және онкология институты ұйымдастырған байқауда «Өмір сүруге құқылы» атты материалымен жеңімпаз атанып, ақшалай сыйлықпен марапатталды. «Нысананың» нысанасын дәлдеп жүрген тілшілеріміздің бірі Ми-рас Мұқашев ағымдағы жылы АҚШ-тың халықаралық дамуды қолдау агенттігі ұйымдастыруымен қазақстандық журналистер арасында өткізген байқауының бас жүлдесін қанжығасына байлады. «Құрт ауруымен күрес» тақырыбындағы тілшіміздің материалы жүзден жүйрік атанды. Бағдарламаға ағымдағы жылда енгізілген жаңашылдық - «Ілмек» рубрикасының көрермен назарына ұсынылуы. Айдар жүргізушісі Илхам Ибрагим аптаның шулы-даулы, резонансты ақпарларын ілмекке іліп, көрермен талқысына ұсынуда. «Нысана» отандық сараптамалық бағдарламалар арасында тұрақты алдыңғы үштік қатарында бағалануда, қазақтілді сараптамалық бағдарламалар арасында көш бастап тұрған, көрермен қауымының асыға күтер, сапалы әрі тартымды бағдарлама-
ның бірі екені даусыз.
- Әңгімеңізге рақмет!
Сұхбаттасқан
Гүлбаршын АЙТЖАНБАЙ
"Айқын" газеті