Шекараны шулатып жүрген 60 адам кім?
Кеше ел Үкіметі кезекті селекторлық кеңесін өткізіп, шағын және орта бизнестің хал-ахуалын талқыға салды. Оның аясында көктемгі егіс жұмыстары да пысықталды. Бірақ күні кеше ғана қымбаттап кеткен жанар-жағармай мәселесі қозғалмады. Бірақ кеңестен кейін журналистердің «қолына түскен» министр Мыңбаев мырза барлық жағдайды түсіндіріп берді. Ал Ауыл шаруашылығы министрлігі болса, егіс жұмыстарына жеңілдетілген жанар-жағармайдың тек 20-25 пайызын ғана жеткізіп үлгерді.
Кеше ел Үкіметі кезекті селекторлық кеңесін өткізіп, шағын және орта бизнестің хал-ахуалын талқыға салды. Оның аясында көктемгі егіс жұмыстары да пысықталды. Бірақ күні кеше ғана қымбаттап кеткен жанар-жағармай мәселесі қозғалмады. Бірақ кеңестен кейін журналистердің «қолына түскен» министр Мыңбаев мырза барлық жағдайды түсіндіріп берді. Ал Ауыл шаруашылығы министрлігі болса, егіс жұмыстарына жеңілдетілген жанар-жағармайдың тек 20-25 пайызын ғана жеткізіп үлгерді.
Кәсіпкерлер «түсіне» қарай тексеріледі
Отандық кәсіпкерлер елімізде бизнес үшін жасалып жатқан жағдайға қанағаттанбай жатыр. «Оны Президенттің атына және құзыретті мемлекеттік органдарға кәсіпкерлер тарапынан түсіп жатқан арыз-шағымдардың санына қарап білуге болады», - дейді Бәсекелестікті қорғау агенттігінің төрағасы Мәжит Есенбаев. Оның сөзіне қарағанда, шекарада әлі күнге дейін кедендік заңбұзушылықтар бар. Оған қоса, делдалдардың көлеңкелі бизнесі кеңейіп, сан алуан қылмыстық топтар көбейіп кетті. Осының бәрі кедендік түсімдерді азайтып отыр. Бүгінде Бәсекелестікті қорғау агенттігі бұл жағдайды түзету үшін шекара аймағында бақылау органдары мен тиісті тексеру құжаттарын барынша қысқартуды ұсынады. «Бізде тиісті құжаттар дайын. Үкімет қолдайтын болса, біз барлық іс-шараны атқаруға әзірміз», - дейді М.Есенбаев мырза. Осыған орай, кедендік бекеттердің саны да қысқартылмақ. Қазіргі кезде еліміздегі 107 бекеттің 25-і шекарада орналасқан. Алдағы уақытта әрбір бекеттің жеке төлқұжаты (паспорты) енгізіліп, сол жерде жұмыс істейтін әрбір кеденшінің нақты міндеті айқындалатын болады.
Осы жұмыс барысында тиімсіз кедендік бекеттерді қысқарту жоспарланып отыр. Ал кәсіпкерлерді «түсіне» қарай тексеру көзделген. «Сыртқы экономикалық іс-әрекетке қатысатындарды үш топқа бөледі. Бұл - әлемдік тәжірибе. Біз де кәсіпкерлерді «жасыл», «сары» және «қызыл» топқа бөлдік. «Жасылдар» ара-тұра тексерілсе, «сарылар» мерзімді түрде бақыланады. Ал «қызылдар» тұрақты түрде тексерілетін болады», - дейді Бәсекелестікті қорғау агенттігінің басшысы. Оның сөзіне қарағанда, жоспар бойынша атқарылатын жұмыстың арқасында отандық кеден саласының әлеуетін екі есе өсіріп, бюджет табысын арттыруға болады. Бүгінде Үкімет агенттіктің барлық ұсынысын қолдап отыр.
Айта кеткен жөн, М.Есенбаев «Қорғас» және «Қордай» бекеттерінде қалыптасқан жағдайға алаңдаулы. «Бүгінде Қазақстан - Қытай шекарасында шамамен 50-60 адам бар. Олар сол жердегі жағдайды ушықтырып отыр. Менің қолымда ол адамдардың толық тізімі бар. Олардың әрбіреуіне тиісті төлқұжаттар мен қызметтік визалар берілген екен. Біздің консулдық қызмет осы жағдайды жіті бақылауға алып, барлық мән-жайды тексеріп шығуы тиіс», - деген М.Есенбаев мырза, өкінішке қарай, аталған адамдардың немен айналысатынын немесе не себепті жағдайды ушықтырып отырғанын нақтылап жатпады.
Сондай-ақ ол Қазақстан мен Қырғызстан шекарасында орналасқан «Қордай» бекетін де сынға алды. Ол жақтан Қытай мен Түркияның заңсыз тауарын Қазақстанға заңсыз жеткізу бүгінде тұрақты «бизнеске» айналып кеткен.
Жанар-жағармай қымбаттады, ал егістік жұмыстары әлі аяқталған жоқ
Жақында «Қазақстан теміржолы» компаниясы жол жүру билеттерінің бағасын 10 пайызға көтерді. Баға көтеруді «Эйр Астана» компаниясы жалғастырып, билет құнын бірден 16 пайызға шарықтатып жіберді. Енді, міне, қымбатшылықтың толқыны жанар-жағармайға да жетті. Өткен аптаның соңында Табиғи монополияларды реттеу агенттігі республикадағы жанар-жағармайдың шекті бағасын көтерді. Оған сәйкес, «Аи - 92» - 112 теңге, «Аи - 80» - 91 теңге, ал дизель 95 теңге тұратын болды. Мұнай және газ министрі Сауат Мыңбаевтың мәлімдеуінше, бұл - Табиғи монополияларды реттеу агенттігінің шешімі. «Әзірше бұл шешімнің кері әсері жоқ: жанар-жағармай келіп жатыр, жағдай тұрақты. Енді бізде жанар-жағармайды импорттаудың ортақ бір жүйесі жоқ қой. Сондықтан тіркеуден өткен кез келген мұнай өнімдерін жеткізуші ол импортты әкеліп жатады. Бүгінде әрбір облыс өзіне қажетті жанар-жағармай көлемін біледі. Егер жетпей қалса, мұнай өнімдерін тасымалдаушылар оны жеткізіп береді. Әрине, оның коммерциялық жағы қиындап жатса, біз ол мәселені Табиғи монополияларды реттеу агенттігі және Экономика министрлігімен бірлесіп шешетін боламыз», - дейді С.Мыңбаев.
Жанар-жағармай қымбаттады. Ал егістік науқанына тиесілі жеңілдетілген отынның тек 20-25 пайызы ғана жеткізілген екен. Жалпы, биыл ауыл шаруашылығы өнімдерін өндірушілерге 360 мың тонна жеңілдетілген жанар-жағармай қарастырылып отыр. Оның бағасы - 81 теңге. Бұл нарықтық бағадан 10-15 пайызға төмен. «Сәуірдің 6-сына дейін ауыл шаруашылығы өнімдерін өндірушілерге 96 мың тонна жеткізілді», - дейді А.Мамытбеков. Дәл сол күні Табиғи монополияларды реттеу агенттігі жанар-жағармайдың шекті бағасын көтеруді ұйғарды. Соған сәйкес дизель отынының құны 95 теңгеге дейін өсті. Мұнай және газ министрлігінің хабарлауынша, биыл көктемгі егістік науқанына арналған дизель отынының бағасы көтерілмейді. Ол сол қалпында 81 теңге/литр болып қала бермек. Дегенмен бүгінде оны тасымалдау қиынға соғып отыр. Егер «Қазақстан теміржолы» тасымал қызметінің бағасын көтеретін болса, жеңілдетілген жанар-жағармайдың бағасы да өсуі әбден мүмкін.
Арман АСҚАР
«Алаш айнасы» газеті